بازار جهرم نیازمند توجه میراث فرهنگی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و قدمت بازار جهرم مرمت و بهسازی آن در اولویت پروژه‌های میراث فرهنگی در این شهر قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 08 June 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی بعد از ظهر امروز در بازدیدی که با حضور مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس و محمد قزلی شهردار جهرم از اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر انجام شد، بابیان اینکه پیشینه تاریخی و مذهبی جهرم این شهرستان را سرآمد کرده است اظهار داشت: مردمان این شهرستان با فرهنگ غنیدر کنار بهره‌گیری از مکتب علما تأثیر بسزایی در تاریخ‌سازی ایران اسلامی داشته‌اند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان را یکی از سرمایه‌های کشور دانست و افزود: به دلیل عدم توجه کافی برخی از این آثار رو به فرسایش رفته که در طول چند سال گذشته مرمت پاره‌ای از آثار شروع‌شده و در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از راه‌های درآمدزایی صنعت گردشگری و جذب توریسم است که باوجود ظرفیت‌های جهرم می‌توان از این فرصت با مدیریت صحیح و مرمت آثار باستانی بهره برد.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در جهرم اظهار داشت: میراث فرهنگی استان فارس دید مثبتی به اماکن تاریخی و مذهبی جهرم دارد و با طرح‌های پیشرو شاهد تغییر و تحول در میراث فرهنگی این شهرستان خواهیم بود.

وی مهم‌ترین پروژه مطرح‌شده در این بازدید را مرمت و بهسازی بازار جهرم دانست و گفت: بازار جهرم یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان است که از سال‌های دراز کسب‌وکار در این فضای فرهنگی رونق داشته و در اثر گذشت زمان نیازمند مرمت سقف و کف است که در این مورد توافقاتی با مدیرکل میراث فرهنگی این استان صورت گرفت.

به گزارش فارس، در این بازدید از مسجد و مدرسه خان، خانه تاریخی اشراق، خانه تاریخی مولا زاهدی، بازار سرپوشیده جهرم، قدمگاه و چند بنای دیگر بازدید و در زمینه بهسازی و مرمت این بناها بحث و تبادل‌نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار