تعطیلی 5 واحد پرورش شترمرغ در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از 11 واحد پرورش شتر مرغ در لرستان 5 واحد تعطیل هستند.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 01 July 2017
عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستانظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با صنعت پرورش شترمرغ اظهار داشت: صنعت شتر مرغ در لرستان از ۷۸ آغاز شد و در ابتدا بسیار از فعالان این حوزه با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: در استان لرستان ۱۱ واحد پرورش شتر مرغ وجود دارد که در آن ۹ هزار قطعه گوشتی و ۴۷۰ قطعه مولد در آنها پرورش داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از این ۱۱ واحد موجود در استان در حال حاضر تنها ۶ واحد فعال بوده و مابقی واحدها تعطیل هستند.

بازدار یادآور شد: از این ۶ واحد فعال در لرستان، سالانه بیش از ۵۰۰ تن گوشت شترمرغ تولید می‌شود و عمده تولید در لرستان به مصرف رسیده و مقداری نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت مردم از مصرف گوشت شترمرغ بیشتر شده‌است، خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح مولد و افزایش آگاهی و شناخت مردم پیش‌بینی می‌شود که این صنعت در لرستان آینده خوبی داشته‌ باشد.

ایشان در ادامه بیان کرد: استان لرستان با داشتن ۳ واحد تولید گوشت شترمرغ ۲۵درصد ظرفیت تئولید گوشت شترمرغ در کشور را دارد.

بازدار با اشاره به اینکه در حال حاضر و با شرایط فعلی تولید هر قطعه شترمرغ ۲۶۰هزارتومان سود دارد، عنوان کرد: در زمینه ایجاد اشتغال نیز به ازای هر ۱۰۰ قطعه گوشتی یک نفر و به ازای هر ۲۵ قطعه مولد برای یک نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: با وجود هزینه بالای خرید گوشت شتر مرغ، به علت وجود ظرفیت‌های محدود در این صنعت بازار فروش این محصول روزبه‌روز افزایش می‌یابد‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار