یک میلیون نفرساعت آموزش های فنی و مهارتی در استان کرمانشاه ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از ارائه یک میلیون و101 هزار و 311 نفرساعت آموزش های مهارتی در سه ماه سپری شده امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان آموزش در مراکز ثابت دولتی، صنایع و صنوف، کارگاه های روستایی، جوار دانشگاه، پادگان ها، زندان و کارگاه های سیار ارائه شده است.
کد خبر: ۴۵۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 15 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،داود ناصری امید با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد کار و اشتغال پایدار افزود: این آموزش ها در قالب 6 هزار و 881 نفر دوره آموزش اجرا شده است.

او هدف آموزش های فنی و مهارتی را تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار دانست و گفت: آموزش و ارائه مهارت های لازم به افراد در مسیر توانمند ساختن منابع انسانی برای احراز شغل، نقش به سزایی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تعهدات آموزشی این اداره کل در بخش دولتی در سه ماهه نخست امسال محقق و عملیاتی شده است، گفت: 869 هزارو 496 نفرساعت آموزش نیز در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان ارائه شده است.

او بر ارائه آموزش های مهارتی به روستاییان به عنوان یکی از مأموریت های مهم سازمان تأکید کرد و گفت: با توجه به سند راهبردی سازمان در خصوص تحقق عدالت اجتماعی و اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیازسنجی و شناسایی نیازهای آموزشی روستاییان صورت پذیرفت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سه ماه سپری شده از سال جاری147 هزار و 854 نفرساعت آموزش های مهارتی با هدف توانمندسازی روستاییان 
برای مشارکت در تولیدات و صنعت به روستاییان در سطح استان کرمانشاه ارائه شده است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال گفت: در مسیر توسعه آموزش های مهارتی مبتنی بر مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سه ماهه نخست امسال 7 هزار و 788 نفرساعت آموزشهای مهارتی در قالب کارگاه های استادشاگردی نوین ارائه شده است.

ناصری امید گفت: متقاضیان ثبت نام در دوره های آموزش فنی و حرفه ای می توانند با مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به آدرس www.portaltvto.ir دفترچه راهنمای ثبت نام در دوره ها را دریافت کنند.

آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در قالب 500 حرفه در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت اداره کل، ارائه میشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار