90 کیلومتر در ساعت؛ سرعت وزش باد در سیستان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یکشنبه تا سه‌شنبه سرعت وزش باد در استان سیستان و بلوچستان به 80 تا 90 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در برخی مناطق نیز طوفان گردوخاک و کاهش شدید دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 16 July 2017
علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: امروز هم با تداوم جریانات مرطوب جنوبی در برخی نقاط جنوب و  جنوب شرق استان در بعدازظهر رشد ابر، رعدوبرق با رگبار پراکنده باران و باد شدید لحظه‌ای با شدت کمتر نسبت به دو روز گذشته رخ خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از یکشنبه این شرایط محدود به برخی ارتفاعات جنوب شرق استان می‌شود، افزود: با توجه به ماهیت طوفان‌های تندری جاری شدن رواناب و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها محتمل است.

وی گفت: وزش بادهای 120 روزه در شمال استان با سرعتی حدود 60 تا 75 کیلومتر در ساعت تا اواخر هفته تداوم دارد که روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه این شرایط تقویت شده و سرعت وزش باد به حدود 80 تا 90 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در برخی نقاط طوفان گردوخاک و کاهش شدید دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی بیان کرد: طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و بادوگردوخاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.

وی گفت: توصیه می‌شود از اسکان وتردددربستروحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در فضای باز اجتناب شود.

وی افزود: همچنین افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران وکودکان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار