کتاب «علیمرد» به چاپ سوم رسید

نویسنده ‌دفاع مقدس گفت: کتاب "علیمرد" که به روایت زندگی سردار شهید علیمردانی می‌پردازد، برای سومین بار به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۴۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 13 June 2015
به گزا رش تابناک خراسان رضوی ملیحه بذری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کتاب علمیرد که نخستین چاپ آن در بهار سال گذشته با هزینه شخصی خودم به چاپ رسیده بود، برای سومین بار آماده چاپ می‌شود.

بذری با اشاره به اهمیت ادبیات دفاع مقدس در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی عنوان کرد: ادبیات دفاع مقدس امروز به موجی فراگیر تبدیل شده است و هر روز شاهد کتابی جدید در این حوزه هستیم.

بذری با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس در تلاش است تا پیامی ارزشمند را به نسل جدید منتقل کند گفت: در حوزه دفاع مقدس باید بسیار توجه داشته باشیم که نمی‌شود کاری بدون مطالعه انجام داد و زندگی شهدا داستانی نیست که بتوان از آن رمان نوشت بلکه باید پیرامون آن مطالعه کرد و با سرگذشت پژوهی به اهمیت نقش شهدا رسید.

وی با اشاره به اینکه کتاب علیمرد نوعی سرگذشت پژوهی پیرامون شهید علیمردانی است، تصریح کرد: شهید علیمردانی از شهدایی بود که در تنگه چزابه به شهادت رسید و شهادت مظلومانه او تا پیش از کتاب علمیرد در جایی مطرح نشده بود و درست به همین خاطر بود که نظرم رسید باید به این شهید به طور ویژه‌ای پرداخت.

این نویسنده دفاع مقدس گفت: متأسفانه فرهنگ دفاع مقدس آنطور که باید ترویج و ارائه نشده است و لازم است با مطالعه دقیق این فرهنگ به آن بپردازیم.

بذری خاطرنشان کرد: نپرداختن و یا کم‌پرداختن به برخی از شهدا و جریان‌های جنگ سبب شده تا برخی از شهدای ما با وجود نقش مهمی که در سال‌های دفاع مقدس داشتند چندان شناخته شده نباشند و به نظرم این ادبیات و پژوهش پیرامون شهدا است که می‌تواند نقش حقیقی شهدای هشت سال دفاع مقدس را بازگو کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار