نگرانی دفن شدن مردم میناب در فروچاله ها

دبیر اجرایی سومین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با اشاره به اوضاع بحرانی دشت میناب گفت: بی تدبیری مسئولان در کنار شرایط اقلیمی سخت و دشوار، وضع را به گونه ای کرده که ممکن است مردم میناب در فروچاله ها دفن شوند.
کد خبر: ۴۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 13 June 2015

به گزارش تابناک - جزیره، وحید مکی زاده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره شکرگذاری انبه و یاسمین گل، هدف از برگزاری این جشنواره را آگاهی بخش و اطلاع رسانی مناسب در زمینه عواقب مخرب و ویرانگر بحران آب در میناب و راهکارهای لازم در این خصوص عنوان کرد.
 
 
وی، فرهیختگان و چهره های برجسته میناب در بخش های مختلف را میراث معنوی و ماندگار این دیار دانست و بیان کرد: نکو داشت استاد حسین احمدی نسب نویسنده، نقاش و کارگردان تئاتر از دیگر محورهای سومین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل است.
 
 
عضو شورای اسلامی شهر میناب در بخش دیگری از سخنان خود از کاشت 10 هزار نهال انبه و پنج هزارگل یاسمین در میناب خبر داد و افزود: این حرکت در راستای دستیابی میناب به جایگاه واقی خود در زمینه طبیعت دل انگیز است.
 
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب نیز در این آئین خشکسالی را عامل اصلی در وارد شدن ضربه به باغات و کشاورزی میناب دانست و گفت: جهاد کشاورزی باید با کار کارشناسی بیشتر در این حوزه کار کند.
 
 
علیرضا پاکدامن بحران آب را بحرانی جهانی و منطقه ای ذکر کرد و عنوان کرد: در این راستا باید از تجربیات بین المللی استفاده کرد.
 
 
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز از مشارکت و همراهی نخبگان در عمران و آبادانی هر منطقه را عامل توسعه و پیشرفت نام برد و گفت: شهرستان میناب ظرفیت های فراوانی دارد که باید به خوبی از آنها بهره برد.
 
 
سیدعبدالکریم هاشمی با ذکر این مطلب که دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست، مشارکت فرهیختگان، نیروهای توانمند مردمی و تشکل های مردم نهاد پیرامون بحران آب را بسیار کارساز دانست و گفت:عمران میناب نیازمند خیزش همه جانبه جوانان و نخبگان این شهر است.
 
 
سومین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با نکوداشت استاد حسین احمدی نسب، تقدیر از خانواده معلم شهید عبدالحسین عمرانی و علی ناصری جانباز جنگ تحمیلی و هشت نفر از چهره های برتر میناب به کار خود پایان داد.
 
 
گفتنی است؛ تجلیل از غلامعباس رسولی باغدار نمونه و فعال درحوزه مقابله با بحران آب در این آئین در حالی صورت گرفت که وی کیسه ای از انبه، خرما و لیموی خشک شده به منزله اعتراض به سو مدیریت در حوزه آب را در دست داشت و مورد تحسین شرکت کنندگان در این آئین قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار