معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

مردم حق دارند که آزادانه و به صورت یکسان، به اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها در این زمینه، گفت: روابط عمومی نقطه تلاقی مردم با سازمان‌هاست.
کد خبر: ۴۷۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 06 August 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها در این زمینه، گفت: روابط عمومی نقطه تلاقی مردم با سازمان‌هاست.

دکتر سعید شبستری در جمع کارشناسان روابط عمومی استانداری، خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی با هر تعبیری که از آن می‌شود حساس و مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اطلاعات در لحظه منتشر می‌شود، افزود: تمام اتفاقات دنیا توسط بمباران اطلاعاتی و مهندسی افکار عمومی، هدایت می‌شوند و قدرت‌های بزرگ حتی کارهای نامشروع خود را از این طریق به مطالبه عمومی تبدیل می‌کنند.

شبستری اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ جامعه ما به‌گونه‌ای است که حتی کارهای انجام شده را هم نمی‌توانیم نشان دهیم، در حالی که مردم تشنه اطلاعات هستند و اطلاع از عملکرد دستگاه‌ها، مطالبه آحاد جامعه است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انعکاس عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی، توصیه امام و رهبری است، گفت: تحقق این امر نیازمند این است که روابط عمومی‌ها را بااهمیت تلقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در خط مقدم دستگاه‌های اجرایی هستند، افزود: حضور افراد متخصصی که در حوزه‌های مختلف سررشته باشند یکی از ضرورت‌های روابط عمومی‌هاست و کار در روابط عمومی، نیازمند ایمان و اعتقاد است و این مهم با ارتقا بیشتر جایگاه روابط‌عمومی و در نتیجه اثربخشی بیشتر روابط‌عمومی در برقراری ارتباط با جامعه و مجموعه دستگاه‌های مرتبط بدست می آید .

شبستری خاطرنشان کرد: وظایف روابط عمومی‌ها، حد و مرز مشخصی ندارد و بر این اساس باید کارشناسان روابط عمومی، تجربه و خلاقیت کافی را داشته باشند و عملکرد دستگاه‌ها را با در نظر گرفتن ذائقه مردم و با ادبیات و شیوه‌های مناسب و هنرمندانه انعکاس دهند.
وی، نقش روابط عمومی استانداری را نیز فوق‌العاده حساس برشمرد و گفت: روابط عمومی استانداری نقش هدایت و راهبری روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد و باید از ظرفیت آنها در جهت اجرای سیاست‌های کلی استان استفاده کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تأکید کرد و گفت: ایجاد احساس مسئولیت، هماهنگی و وحدت رویه در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، تبادل تجربیات و استفاده از روش‌های نوین روابط عمومی باید از رویکردهای اصلی این شورا باشد.

وی با اشاره به ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: مردم حق دارند که آزادانه و به صورت یکسان، به اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشند و این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و رانت‌خواری است.

شبستری از به‌روز نبودن اطلاعات سایت‌های اینترنتی دستگاه‌های اجرایی نیز انتقاد کرد و گفت: راه‌اندازی پرتال جامع استان می‌تواند زمینه دسترسی مردم به خدمات و اطلاعات همه دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هم در این نشست، ارتباطات، آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی را سه وظیفه مهم روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: عملکرد همه بخش‌های یک سازمان به نوعی مرتبط با روابط عمومی است و عملکرد 24ساعته روابط عمومی به این ترتیب معنا می‌یابد.

جواد آهنگری با ارائه گزارشی از عملکرد روابط عمومی‌های استان، گفت: برگزاری نشست‌های خبری موضوعی، انتشار گزارش‌های عملکرد، برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سطح دستگاه‌های اجرایی استان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های میز مشترک رسانه و روابط عمومی با حضور فعالان رسانه‌ای و روابط عمومی‌های استان خبر داد و افزود: این میز در راستای تعامل هرچه بیشتر و به اشتراک‌گذاری تجربیات روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در راستای اهداف توسعه استان فعالیت می‌کند و تمام کارگزاران عرصه رسانه و خبر به تدریج با حضور فعالانه در این نشست‌ها می‌توانند به کارآیی آن بیفزایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار