تامین آب23 روستای ملکشاهی ازطریق چشمه

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملکشاهی گفت: منابع آبی 23 روستای این شهرستان از طریق چشمه تأمین می شود که با شروع فصل گرما این منابع آبی به شدت کم و در بعضی موارد نیز خشک می شوند.
کد خبر: ۴۷۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 09 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سجاد سهرابیان اظهار کرد: با توجه به خشک شدن منابع آب آشامیدنی چهار روستای این شهرستان ماهانه 520 مترمکعب آب به صورت سیار به این روستاها منتقل می شود.
 
وی افزود: هم اکنون منابع آبی چهار روستای این شهرستان خشک شده و آبرسانی از طریق تانکرهای سیار به صورت روزانه یا هفتگی انجام می شود .
 
مدیر آبفای روستایی ملکشاهی این روستاها را شامل درگه ، نادرآباد شوهان ، طالقانی و کلک سیرانه برشمرد که در مجموع به این مناطق 520 متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی به صورت ماهانه آبرسانی صورت می گیرد.
 
سهرابیان یادآور شد: 23 روستای این شهرستان با 2 هزار و 100 مشترک و 11 هزار و 550 نفر جمعیت در 2 بخش گچی و مرکزی پراکنده هستند.
 
وی از مهمترین مشکلات آبرسانی روستایی در ملکشاهی را کمبود منابع آبی ، شبکه های خط انتقال فرسوده و قدیمی ، انشعابات غیر مجاز و بهره برداری کشاورزی از منابع آب شرب دانست و یادآور شد: رفع این مشکلات نیازمند اعتبارات ویژه است.
 
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملکشاهی نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: آب شرب شهر ارکواز با استفاده از 2 حلقه چاه در منطقه میان تنگ و سراب با ظرفیت آبدهی 120 لیتر در ثانیه تأمین می شود.
 
عزیز صمیمی با بیان اینکه برای آبرسانی به پنج هزار و 500 مشترک شهر ارکواز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: منبع اصلی ذخیره آب شهر ارکواز با ظرفیت پنج هزار مترمکعب نیز سرریز دارد.
 
وی اضافه کرد: آب شرب شهر دلگشا نیز به وسیله 2 حلقه چاه 80 متری تأمین و برای آبرسانی به مردم این شهر نیز مشکل خاصی در تأمین آب شرب وجود ندارد.
 
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، این شهرستان شامل 2 بخش گچی و مرکزی ، سه شهر ارکواز، دلگشا و مهر و 23 روستا است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار