تدوین و چاپ 90 کتاب در حوزه دفاع مقدس مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: از دو سال گذشته تاکنون حدود 60 کتاب با همکاری بنیاد شهید، استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسیده و امسال نیز انتشار 30 کتاب در دستور کار است.
کد خبر: ۴۷۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 12 August 2017
 مشهدسر، سردار عبدالله ملکی در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان بابلسر اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون حدود 60 کتاب با همکاری بنیاد شهید، استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسیده و امسال نیز انتشار 30 کتاب در دستور کار است.
 
وی با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی 80 هزار سند دفاع‌‌مقدس مازندران، افزود: امسال هر شهرستان از 6 تا 13 کتاب سهمیه برای چاپ کتاب در زمینه نقش هر شهرستان در انقلاب اسلامی و چاپ خاطرات جانبازان در دفاع مقدس و دانشنامه استان در دستور کارقرار دارد.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این استان میزبان 295 شهید خوشنام دفاع مقدس است، گفت: این شهدا در 68 یادمان شهدای گمنام در مصلی، دانشگاه‌ها ، پارک‌ها و پادگان‌های نظامی استان آرمیده‌اند.
 
 
ملکی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت 34 یادمان شهدای گمنام در استان تکمیل و  34 یادمان دیگردرحال ساخت است.
 
وی در خصوص  ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مازندران، بیان کرد: کلنگ احداث این مرکز فرهنگی در سال 87 به زمین شده و از سال 88 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه موزه دفاع‌مقدس یک پارک موزه ملی است، از تشکیل مجمع خیرین پارک موزه خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی خیرین اتفاقات خوبی بیفتد.
 
 
ملکی ادامه داد: این پارک موزه 60 هکتار مساحت دارد که 24 هکتار آن خشکی و 36 هکتار آن آبی و بستر رودخانه تجن در آن واقع است و تاکنون بیش از 28 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.
 
 
وی در پایان ساخت پارک موزه دفاع مقدس را درگرو تامین اعتبار کافی دانست و ابراز امیدواری کرد در صورت  تخصیص بودجه، امسال بخشی از این پارک موزه به بهره برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار