معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

۱۲۰۰ روحانی در ماه محرم به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می شوند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ترویج برنامه های دینی و مذهبی امسال ۱۲۰۰ روحانی و مبلغ مذهبی به شهرها و روستاهای استان قزوین اعزام می شوند.
کد خبر: ۴۹۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در استانه ماه محرم در گفتگو با خبرنگار مهر، برنامه های تبلیغات اسلامی برای اعزام روحانی و مبلغ به شهرها و روستاها و برگزاری همایش های ویژه دست اندرکاران برنامه های ماه محرم را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: برنامه های تبلیغات اسلامی استان قزوین در سه بخش هیئت های مذهبی، مداحان و مداحان و شبکه های تبلیغی پیش بینی شده و اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: همایش طلایه داران تبلیغ روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح با حضور ائمه جمعه و جماعات و مبلغان و مبلغات دینی و نیز روحانیون استان در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: در این همایش آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سخنرانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در این همایش بیش از ۳۵ عنوان توصیه و رهنمودهای دینی توسط سخنرانان به شرکت کنندگان ارائه می شود تا در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: همچنین همایش هیئت های مذهبی استان با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، شهرداری، پاتش نشانی و سایر نهادهای ذیربط از دیگر برنامه هایی است که در ماه محرم برگزار می شود.

نظری گفت: سومین همایش ویژه مداحان استان قزوین که در شهرستانها نیز برگزار می شود و مسائل مهمی چون دوری از خرافات، محتوای غلط، سبک های نامناسب برای شرکت کنندگان بیان می شود.

وی بیان کرد: شورای هیئت های مذهبی استان امشب و همایش مداحان فردا شب بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اظهارداشت: تشکیل ستاد محرم با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی برای تبیین برنامه های محرم از دیگر کارهایی است که به مناسبت ماه محرم انجام شده است.

وی گفت: ستاد ساماندهی شئونات ماه محرم با محوریت تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه ها سازمان در ایام محرم است.

اعزام ۱۲۰۰ روحانی به شهرها و روستاهای استان قزوین

حجت الاسلام نظری در ادامه در خصوص اعزام مبلغ در ماه محرم نیز گفت: امسال سهمیه استان تعداد ۹۰۰ روحانی و مبلغ است اما با برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم ۱۲۰۰ روحانی، مبلغ و مبلغه به شهرها، روستاها، بخش ها، حسینیه ها، تکایا، هیئت های مذهبی و مساجد استان اعزام شوند و کار تبلیغ در این ایام را بر عهده بگیرند.

تجمع بزرگ تاسوعا در قزوین

وی در خصوص برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هم اظهارداشت: همانند سالهای گذشته اجتماع بزرگ عزاداران در روز تاسوعای حسینی ساعت ۹ صبح در خیابان شهدای قزوین برگزار می شود.

نظری اضافه کرد: در روز عاشورا نیز مراسم اقامه نماز باشکوه روز عاشورا در خیابان شهدا با حضور گسترده عزاداران حسینی اقامه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار