نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد

ورود۴۰۰هزارتن‌برنج‌قاچاق‌توسط‌افرادخاص

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ورود سالیانه ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق که عمدتاً آلوده به آرسنیک هستند توسط افراد خاص خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدحسین قربانی با بیان اینکه آنچه امروز ما را نگران کرده بحث قاچاق برنج است، اظهار کرد: تولیدات داخل کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد و به همین دلیل مجبور هستیم سالیانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن برنج وارد کنیم.

وی گفت: در توافق‌نامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت برای واردات برنج با طرف‌های هندی منعقد کرده‌اند، الزاماً باید برنج‌هایی از این کشور وارد ایران شود که در استان‌هایی کشت شده باشند که خاک پاک دارد و آلوده به آرسنیک نیستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نظارت‌هایی که مجلس در سال‌های اخیر داشته، از مبادی رسمی برنج آلوده وارد کشور نشده و اینگونه برنج‌هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند از طریق مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از ورود برنج‌های قاچاق در کشور وجود ندارد، گفت: برخی از محموله‌های قاچاق برنج نیز از طریق مبادی رسمی و از سوی افراد خاص وارد کشور می‌شوند.

قربانی با اعلام اینکه سالیانه حدود 400 هزار تن برنج قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتاً آلوده به آرسنیک است، افزود: این مقدار معمولاً از طریق برخی افراد که دارای رانت‌های خاص هستند وارد کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: بنده آماری دارم که در یک روز حدود 700 تن برنج قاچاق وارد کشور شده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار