فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال گفت: امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات، تاکیدات، بایدها و نبایدها در جامعه باید تبدیل به فرهنگ شود.
کد خبر: ۵۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 23 June 2015
حجت‌الاسلام محسنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در جامعه باید قالب فرهنگی به خود بگیرد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات، تاکیدات، بایدها و نبایدها در جامعه باید تبدیل به فرهنگ شود.
وی گفت: با توجه به فلسفه خلقت انسان که طبق بیان قرآن‌کریم عبودیت و بندگی است و از طرفی وجه تمایز انسان با سایر موجودات به ناطق و عاقل بودن انسان و حرکت او به سوی کمال می باشد، اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی، یعنی امر به معروف و نهی از منکر بیشتر تبیین و روشن می‌گردد. از آنجایی‌که انسان غافل است و به دلیل عارض شدن نسیان بسیاری از مواردی که مفید برای اوست فراموش می‌کند بنابراین امر به معروف و نهی از منکر جزء ضروریاتی است که در جهت نیل به کمال برای هر انسانی ضرورت پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام محسنی افزود: به این جهت است که حضرت امام محمد باقر(ع) می‌فرماید: «ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضه عظیم بها تقام الفرائض ...» یعنی امر به معروف و نهی از منکر واجب عظیم و بزرگی است که پابرجایی سایر واجبات به آن بستگی دارد. از تعبیر «بها تقام الفرائض» چنین استفاده می شود که امر به معروف و نهی از منکر از لوازم حکومت اسلامی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: اگر فرهنگ جامعه ارتقا پیدا کند افراد آن جامعه در تمامی زمینه‌ها می‌توانند حرف برای گفتن داشته باشند. جامعه یک خانواده بزرگ است که با همفکری و هم یاری و رعایت مسائل فرهنگی موفق می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال، با تاکید بر ظرفیت فراوان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را برای روشنگری جوانان مهم دانست و گفت: برای اجرای موفق طرح تابستانه اوقات فراغت همکاری و همدلی مسئولین مربوطه در خصوص این طرح مهم است.
وی در پایان با بیان اینکه انسان‌ها باید دارای ظرفیت بالا و انتقادپذیر باشند و قانون را رعایت کنند، گفت: قانون خود یک فرهنگ است و رعایت قانون یک کار بزرگ فرهنگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار