امکان برداشت آب از سد کارون 4 برای چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: علی رغم اینکه سد کارون 4 در جهت مدیریت منابع آبی اثرات مفیدی دارد اما امکان برداشت آب از این سد برای چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
کد خبر: ۵۱۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 31 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید فتح‌اللهی اظهار کرد: سد کارون 4 با اعتبار یک هزار میلیارد تومان از منابع ملی اختصاص یافته به استان احداث و موجب از بین رفتن منابع طبیعی و جاده‌های ارتباطی اطراف آن شد.
وی افزود: علی رغم اینکه این سد در راستای مدیریت منابع آبی اثرات مفیدی دارد ولی هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای نصیب استان ما نمی‌شود و امکان برداشت آب از این سد برای چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: سد کارون چهار ظرفیت تولید 40 هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد که در فاز نخست مجوز چهار هزار تنی پرورش ماهی در قفس برای چهارمحال و بختیاری تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه مجوزات لازم برای پرورش ماهی در قفس اخذ شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای سه هزار و 400 تن آن مجوز صادر شده و مابقی آن به دلایل نامشخص از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان متوقف و مجوزی صادر نمی‌شود.
فتح‌اللهی گفت: با این وضعیت تاکنون به 10 درصد از میزان مشخص شده تولید پرورش ماهی در قفس نرسیده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار