استاندارایلام:

آمادگی ایلام برای 10میلیارددلارسرمایه گذاری

استاندار ایلام گفت: هم اکنون 10 میلیارد دلار طرح برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور در این استان آماده شده است.
کد خبر: ۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 24 June 2015
محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در نشست معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان که با حضور معاون امور استان های این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: همچنین با راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران تحول چشمگیری در حوزه اقتصادی و اشتغال این استان ایجاد می شود.

وی سپس به تحقق وعده رییس جمهوری مبنی بر احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استقلال آنها از استانداری ها اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک این امر در برنامه ریزی برای حل مشکلات بویژه در استان های محروم و کمتر برخوردار مثمرثمر است.

مروارید افزود: از مجموع 31 استان کشور حدود 12 استان جزو مناطق برخوردار محسوب شده و 11 استان دیگر نیز در شرایط به نسبت مناسبی قرار دارند و تنها هشت استان در محدوده مناطق محروم محسوب می شوند که ایلام جزو این استان ها است.

استاندار ایلام تاکید کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته در 35 سال گذشته، همچنان فاصله میان استان های کشور وجود دارد و برای همسطح شدن استان های محروم با برخوردار، باید ضرایب ویژه ای در بودجه های سنواتی به این استان ها اختصاص یابد تا بتوانند خود را به میانگین کشوری برسانند.

مروارید ادامه داد: استان محرومی چون ایلام از این قاعده مستثنی نیست و بر اساس ارزیابی کارشناسان برای رسیدن به میانگین کشوری باید سالانه 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در آن انجام شود که در صورت تحقق، ظرف چند سال این استان در بسیاری از شاخص ها به سطح مناسبی خواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این آیین گفت: شالوده مدیریت و تحقق اهداف و آرمان های نظام و کشور در گرو برنامه ریزی اصولی و مناسب است.

سید اسکندر صیدایی گل سفیدی افزود: شاخص هایی مانند عدالت محوری، تعامل منطقه ای، پیشرفت و تعالی، مشارکت مردم و اثرگذاری برنامه ها در نظام برنامه ریزی ایران وجود دارد که سرآمد و از شاخص های کلیدی برای دنیا و آخرت است.

وی نگاه سیستمی و آمایشی به مسایل استان و شاخص های محوری برای اجرای برنامه های راهبردی را از مهمترین برنامه های خود برشمرد و یادآور شد: برش شهرستانی آمایشی هر کدام از برنامه ها و بخش ها را خواهیم داشت تا بتوانیم با تعامل عالی فعال در سطح ملی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت خانه ها، معاونت ها و هم افزایی در سطح استان و بهره گیری از نیروهای کارشناسی امور استان را پیش ببریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: این سازمان، سازمانی تخصصی، دانش محور با تکیه بر توان کارشناسی و نظارت در همه سطوح است و پشتیبان و راهنمای دستگاه های مختلف استانی برای طی طریق از وضع موجود به وضع مطلوب خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار