کیوان محمدی: هیچ چیز برای آینده گیلان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست

تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: هیچ چیز برای آینده استان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست و باید به این مهم، توجه شود.
کد خبر: ۵۳۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 01 December 2017
تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: هیچ چیز برای آینده استان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست و باید به این مهم، توجه شود.
 
 
 
 
کیوان محمدی در کارگاه‌های تخصصی آمایش با موضوعات محیط ‌زیست و فرهنگی و گردشگری استان در رشت، به اهمیت آمایش سرزمینی در آینده استان اشاره کرد و افزود: با توجه به بازدیدهای انجام شده از مناطق اشکورات، دیلمان و سیاهکل، معتقدم ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این مناطق وجود دارد که می‌بایست گروه مطالعات آمایش در این خصوص بازنگری داشته باشند تا در طرح آمایش دیده شود.
 
وی با انتقاد از ساخت و ساز بی‌رویه ویلا‌سازی در مناطق بکر اظهار داشت: می‌طلبد در طرح آمایش بر روی مکان‌هایی در مناطق مختلف کوهپایه‌ای، جنگلی و ساحلی که امکان ساخت ویلا وجود دارد، مطالعه و بررسی صورت گیرد تا دولت با همکاری بخش خصوصی، بتواند اقدام به محیط ویژه ویلاسازی مانند دهکده ساحلی انزلی کند و نیز جلوی ساخت و ساز بی‌رویه ویلاسازی‌های شخصی گرفته شود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در ادامه سخنانش محیط ‌زیست و منابع‌طبیعی را از دستگاه‌های مهم استان در امر خدمت‌رسانی به آینده گیلان ذکر و خاطرنشان کرد: هیچ چیز برای آینده گیلان، فاجعه‌آورتر از بحران محیط ‌زیست و بی توجهی به آن نیست.
 
وی ادامه داد: مشکل بیکاری را می‌توان با برنامه‌ریزی مدون حل کرد ، ولی محیط زیست موضوعی نیست که براحتی قابل حل باشد و به مانند دریاچه ارومیه چندین دهه طول خواهد کشید تا به مرحله عادی بازگردد.
محمدی با تأکید براینکه گیلان از لحاظ اکوسیستمی و طبیعی، استانی حساس است، به مشکل پسماندها در منطقه سراوان رشت اشاره و اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی برود که این وضعیت به مراتب بهتر شود؛ در این بین ممکن است برخی سازمان‌ها مورد نقد بیشتر قرار گیرند و اتفاقاً حسن کار اینجاست که با جدیت و پایمردی، بتوانیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم تا به جمع‌بندی مناسب در آمایش سرزمینی برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار