استاندار خراسان شمالی:

۳۰۰ میلیون دلار برای پروژه ریلی خراسان شمالی پیش‌بینی شد

استاندار خراسان شمالی گفت: در سال جاری به‌منظور اجرای راه‌آهن شیروان-اسفراین-بجنورد-نقاب ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار پیش‌بینی‌ شده است.
کد خبر: ۵۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 27 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی‌اکبر پرویزی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت در تاریخ 24 خرداد ماه به این استان اظهار داشت:از دو هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در این سفر،هزار و 200 میلیارد تومان به راه و راه‌آهن اختصاص یافت.

وی افزود:این اعتبار برای تکمیل راه‌آهن شیروان-اسفراین-بجنورد-نقاب و جاده ملی بجنورد به جنگل گلستان هزینه می‌شود.

پرویزی با اشاره به اینکه خراسان شمالی تاکنون از صندوق توسعه ملی به‌ طور مناسب بهره نبرده است، افزود:امسال 300 میلیون دلار برای راه‌آهن پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز با اشاره به کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اسفراین به بجنورد با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی، طول خط راه‌آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان را 210 کیلومتر اعلام کرد.

علی‌اصغر بدیعی مقدم افزود:این خط آهن دارای سه بخش است که قطعه اسفراین - جوین به طول 25 کیلومتر و با پیشرفت 50 درصدی همچنان در حال انجام است.

بدیعی مقدم گفت:مناقصه یک بخش از این راه‌آهن نیز از قاسم خان به جوین به طول 33 کیلومتر انجام‌شده و در حال واگذاری به پیمانکار است.

وی خاطرنشان کرد:در این میان بخشی از این راه‌آهن از اسفراین به بجنورد به طول 15 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغازشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن بجنورد به شیروان را 20 کیلومتر و شیروان به بجنورد را 30 کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مناقصه محور بجنورد به اسفراین نیز در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: این خط آهن بجنورد را از طریق اسفراین و جوین به راه‌آهن سراسری متصل می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار