طرح‌‌های گردشگری البرز در بن‌بست مالی

کد خبر: ۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰ 16 February 2015
معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: میزان پیشرفت طرح جامع گردشگری استان مشخص نیست.
احمد ترکاشوند، اظهار کرد: تدوین طرح جامع گردشگری به دقت و توجه زیادی نیاز دارد؛ چراکه همه ظرفیت‌ها و داشته‌های گردشگری استان باید با تمام جزئیات در این طرح لحاظ شود .
وی خاطرنشان کرد: تدوین این طرح به طور عملی از اوایل امسال آغاز شده و فاز اول آن که جمع‌آوری و تحریر اطلاعات است، به پایان رسیده است.
ترکاشوند افزود: تدوین این طرح به تامین منابع مالی نیاز دارد و متاسفانه تا کنون این منابع تامین نشده و این طرح در بن بست مالی گرفتار آمده است .
وی ادامه داد: همین مشکلات مالی باعث شده تعیین ددقیق میزان پیشرفت این طرح امکان‌پذیر نباشد و تدوین آن به کندی پیش برود.
به گزارش ایسنا این مسئول اضافه کرد: استانداری البرز قول‌های برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تدوین این طرح داده است که امیدواریم تا پایان سال بخشی ازآن اجرایی شود .
ترکاشوند دربخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت استان البرز برای توسعه گردشگری آبی اشاره کرد و گفت: سدهای استان پتانسیل مناسبی برای جذب توریست دارند و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری استان استفاده کرد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان ابراز کرد: برخی از مسوولان عقیده دارند به دلیل این که بخشی از آب شرب مردم تهران و البرز از این سدها تامین می‌شود توسعه گردشگری آبی درمحدوده این سدها باعث آلودگی آبی و به خطرافتادن سلامت مردم خواهد شد .
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی استان با این نگاه همسو نیست؛ چراکه می توان با رعایت کامل موازین بهداشتی و با استفاده از طرح‌های نوین گردشگری درصد این احتمال را به صفر رساند .
وی در پایان گفت: گردشگری آبی، صنعتی آلاینده نیست و با مدیریت می توان به یکی از منابع اقتصادی استان تبدیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار