فرماندار ابرکوه:کارشناسان در حال بررسی زیان ناشی از وقوع توفان در این شهرستان هستند

فرماندار ابرکوه گفت: توفان همراه با گرد و خاک روز چهارشنبه خسارت هایی به بخش های کشاورزی ، دامداری ها ، تاسیسات برقرسانی و مخابرات شهرستان وارد کرد که کارشناسان در حال بررسی زیان وارده هستند.
کد خبر: ۵۶۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 15 February 2018

محمد کاظمی نسب شامگاه افزود: سرعت توفان 104 کیلومتر بر ساعت در این شهرستان ثبت شد که زیان ناشی از وقوع توفان از سوی ستاد بحران در دست بررسی است .
وی با اعلام آمادگی ستاد بحران شهرستان، اظهار کرد: وزش توفان همراه با گرد و خاک که از سه شنبه شب در ابرکوه آغاز شد، تا امروز ادامه داشت.
همچنین مسئول تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه بادهای موسمی خسارت هایی به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرد، گفت: عمده خسارت مربوط به بخش های زراعی ، باغی ، گلخانه ای ، دامداری ها و قنات است.
حسن زارع به خبرنگار ایرنا گفت: میزان خسارت ناشی از وزش توفان توسط کارشناسان بخش کشاورزی با همکاری کشاورزان و دامداران منطقه در دست بررسی است .
همچنین رئیس اداره هواشناسی ابرکوه گفت: سامانه گرد و خاک که از شامگاه سه شنبه از سمت جنوب غرب وارد فضای این شهرستان شده بود تا روز چهارشنبه ادامه داشت.
مجید زارع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : بیشترین سرعت وزش باد 104کیلومتر بر ساعت و بیشترین دمای هوای ابرکوه در 24ساعت گذشته 25 درجه سانتیگراد و حداقل دمای هوا 9 درجه سانتیگراد ثبت شد.
وی از افزایش هشت درجه دمای هوا نسبت به روز گذشته در ابرکوه خبر داد و بیان کرد: بارش باران از روز پنجشنبه به صورت پراکنده در مناطق کوهستانی شروع می شود.
زارع میانگین بارندگی سال های گذشته در ابرکوه را 66.8میلی متر ذکر کرد و ادامه داد: این عدد از ابتدای سال زارعی جاری تاکنون تنها به 7.2 میلمتر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار