افزایش 17 درصدی بارندگی ها در سطح استان

مدیر کل هواشناسی استان ایلام گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون میزان بارش ها در سطح استان بارش های مناسبی بوده و به طور میانگین نقطه ای ۲۷۸ میلیمتر بارندگی را در سطح استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد اما نسبت به بلند مدت همچنان ۱۴ درصد کاهش بارندگی را داریم.
کد خبر: ۵۷۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 26 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی با اشاره به ادامه بارندگی های اخیر به صورت متناوب تا پایان اسفند، اظهار داشت: بارندگی های موثری را در سطح استان شاهد بودیم که می توان به بارندگی ها در سطح دشت های موسیان در دهلران اشاره کرد.

وی افزود: میزان بارندگی ها در موسیان ۶۲ میلیمتر و در شهرستان ایلام ۵۷ میلیمتر بوده است، کمترین بارندگی از شهرستان مهران با ۸ میلیمتر و بیشترین میزان بارش از دشت عباس موسیان در شهرستان دهلران است.

شیخ الملوکی با اشاره به این که در روزهای آینده بارندگی های خوبی در سطح استان شاهد خواهیم بود، اضافه کر د: از  اواسط امروز سیستم ناپایداری وارد استان می شود که این سیستم ناپایدار تا ساعاتی از روز چهارشنبه در سطح استان فعال است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون میزان بارش ها در سطح استان بارش های مناسبی بوده و به طور میانگین نقطه ای ۲۷۸ میلیمتر بارندگی را در سطح استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد اما نسبت به بلند مدت همچنان ۱۴ درصد کاهش بارندگی را داریم.

وی عنوان کرد: در اول سال زراعی جاری ایوان با ۴۰۱ میلیمتر بارندگی رکوردار  بارش ها بوده و شهرستان مهران با ۱۰۳ میلیمتر کمترین بارندگی را داشته است.

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار