دادستان آبدانان

دستگاه قضایی پاسدارمنابع طبیعی

دادستان آبدانان تاکید کرد: پاسداری از منابع ملی و جلوگیری از فعالیت زمین خواران و متخلفان منابع طبیعی در اولویت کاری دستگاه قضایی قراردارد.
کد خبر: ۵۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 05 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،ابراهیم سبزواری روز شنبه درنشست شورای حفاظت از اراضی منابع طبیعی شهرستان آبدانان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ اراضی ملی گفت: آموزش و فرهنگ سازی بهترین ، موثرترین اهرم بازدارنده برای حفظ و صیانت از عرصه های ملی و منابع طبیعی است.
وی افزود : جهت جلوگیری از تخریب منابع و برخورد با متجاوزان عرصه های عمومی ، حرکت های مفیدی انجام شده و قوه قضاییه با تمام توان و امکانات خود وبا حمایت از ادارات ونهادهای ذیربط ، پاسدار این سر مایه های ملی است .
وی خاطرنشان کرد: در چندسال گذشته تعدادی از فرصت طلبان با تجاوزبه حریم و عرصه های ملی و منابع و ذخایر طبیعی ، صدمات و لطمه های زیادی به منافع مردم ونسل های اینده وارد کرده اند که برابر دستور مقامات عالی قضایی، مجازاتهای بسیار سخت و سنگیی برای این متخلفات در نظر گرفته شده است .
فرماندار آبدانان نیز با بیان اینکه یکی از وظایف مهم افراد جامعه حفظ منابع طبیعی و تحویل آن به نسل های آینده است گفت: حفظ منابع طبیعی کشور و اجرای طرح های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی است و دستگاه های اجرایی در آن نقش دارند و باید به صورت ویژه اجرایی شود.
مجید عسگری به کنترل بیشتر حریم راه ها و ورودیها تاکید کرد و افزود:حریم راهها و ورودیها باید بیشتر از سایر جاها کنترل شود.
وی اظهار داشت: قانون وظایف هم دستگاه های را به صراحت مشخص کرده و ضرورت دارد با تعامل و همکاری متولیان امر موارد به جدیت پیگیری شود.
وی از تلاش دستگاه های دولتی در حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال تقدیر کرد و گفت با توجه به نقش تخریبی برداشت شن از بستر رودخانه ها ، به کلیه شرکت های تولید شن وماسه ابلاغ شده است که ظرف مدت یکسال نسبت به ارتقاِ سیستم های تولیدی خود برای تولید ماسه از طریق خرد کردن سنگ اقدام کنند.
عرصه های طبیعی ابدانان دردامنه کبیرکوه از مکان های مورد تعدی متخلفان منابع طبیعی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار