واکنش شهرداری رودسر به یکی از پایگاه های خبری

به گزارش تابناک، حسین قربانی مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر در این جوابیه آورده است:درج مطالبی تحت عنوان «آیا هم قسم شده‌اید» در هفته نامه عقیق و تبعات ناشی از آن ما را بر آن داشت مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات مصوب ۲۶/۱۲/۶۴ جوابیه‌ای به منظور تنویر افکار عمومی به حضور مردم شهید پرور رودسرنوشته و به عرض رسانده شود. عدالت آن است که قبل از درج هر مطلبی از صحت و سقم آن آگاه باشیم.
کد خبر: ۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ 08 January 2015
مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر با ارسال جوابیه ای به رسانه ها مطلب منتشر شده در یکی از هفته نامه های استان پیرامون عملکرد شورا وشهرداری رودسر پاسخ داد.

به گزارش تابناک، حسین قربانی مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر در این جوابیه آورده است:درج مطالبی تحت عنوان «آیا هم قسم شده‌اید» در هفته نامه عقیق و تبعات ناشی از آن ما را بر آن داشت مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات مصوب ۲۶/۱۲/۶۴ جوابیه‌ای به منظور تنویر افکار عمومی به حضور مردم شهید پرور رودسرنوشته و به عرض رسانده شود. عدالت آن است که قبل از درج هر مطلبی از صحت و سقم آن آگاه باشیم.

 شهروندان گرامی! درج مطلبی از سوی مدیر مسئول محترم هفته نامه عقیق در خصوص زیر سوال بردن عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر و اتهام به کم کاری در انجام وظایف و خدمت رسانی به شما شهروندان فهیم مارا بر آن داشت تا در جهت تنویرافکار عمومی و روشن شدن اذهان مردم در خصوص مندرجات هفته نامه عقیق جوابیه‌ای تنظیم و به عرض مردم شهید پرور ارائه نمائیم. زیرا اگر از کنار موضوع به سادگی عبور کنیم. و آن را به مرور زمان بسپاریم در نظر خوانندگان این گونه القاء می‌شود که همه نوشته‌ها از صحت و راستی برخوردار است و اگر به مقابله جدی بپردازیم بوی تقابل و جبهه گیری از آن به مشام می‌رسد که این نیز مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.

 لذا خیلی گذرا و صادقانه، بدون رویارویی با هیچ کس به ذکر چند نکته اکتفاء می‌کنیم و از همه کسانی که خواهان رسیدن به پاسخ لازم و مکفی‌اند دعوت می‌کنیم تا با نگاهی به عملکرد شهرداری در طول مدت حضوریک ساله شهرداری ودوره چهارم شورای اسلامی در رودسر داشته باشند.

در ادامه این جوابیه می خوانیم: شکی نیست که یکی از وظایف اصلی مطبوعات بررسی مشکلات جامعه، تقویت نظارت عمومی بر عملکرد مسئولین و ارائه راهکار مناسب به منظور رفع موانع رشد و توسعه در تمامی زمینه‌ها و بر طرف نمودن عیوب به منظور داشتن شرایط مطلوب‌تر است و قانون به هیچ وجه و به هیچ بهانه‌ای به صاحبان قلم این اجازه را نداده که در نوشته‌های خود منویات ذهنی اندک افرادی را از زاویه نگاه مردم و افکار عمومی جلوه دهند و در گزارشهای مکتوب دست به نقد یک جانبه زده و تنها به بزرگ نمایی و ترویج شایعات بپردازند و عملکرد مثبت یک مجموعه را تحت تاثیر برداشتهای نادرست ذهنی قرار دهند. چیزی که نه قانون و نه اخلاق مطبوعاتی بر آن صحه می‌گذارد و نه انصاف.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر در ادامه تاکید کرده است: نویسنده بخش از «هر دری سخنی» در این هفته نامه به موارد و مشکلاتی اشاره کرده که اکثر آن‌ها از مشکلات زیر ساختی در شهرستان بوده و میراث گذشته گان است و مرتفع نمودن آن‌ها با حضور یک شهردار و در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر نیست البته از زمان شروع فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر وشهرداری رودسر اقدامات مناسبی برای رفع این مشکلات انجام شده است. احتمالا نویسنده این مقاله اشراف کاملی به وظایف شهرداری ندارند که دفع و هدایت فاضلاب و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی به دلیل هدایت آن به رودخانه را از شهرداری طلب می‌کنند. در ضمن اگر شهرداری نسبت به مسائل زیست محیطی شهر کم توجه بود مانع ادامه کار کارخانه کمپوست به دلیل ایجاد مشکلات زیست محیطی نمی‌شد.

 اقدامی که همین هفته نامه بار‌ها به جهت بستن این کارخانه علیه شهرداری موضع گرفته است واین درحالیست که بار‌ها از زبان رسانه‌های مختلف از سوی شهرداری اعلام شده که اولویت اول شهرداری تامین رفاه شهروندی است وهمه شاهد بودیم شروع به کار موقت کارخانه کمپوست در گذشته باعث بروز مشکلات بزرگی برای شهرشده بود که شهرداری وشورای اسلامی شهر به جد پیگیر موضوع از سوی دستگاههای نظارتی استان و تقاضای تعامل با شرکت سازنده که در صورت حل مشکلات اساسی از سوی شرکت سازنده نسبت به راه اندازی کارخانه اقدام شود که با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ودیگر دستگاههای ذیربط بزودی این کارخانه بطور آزمایشی شروع بکار می‌نماید تا نواقص احتمالی در حین کار برطرف گردد.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: در خصوص رفع مشکل شهرک شهید رجایی، دفع آبهای سطحی، تفکیک اراضی موجود در طرح‌ها و دیگر موارد طرح شده در این هفته نامه، با توجه به اینکه همت مجموعه شهرستانی را می‌طلبد با تعاملی که بین شهرداری و اعضائ محترم شورای شهر و مسئولین شهرستان و استان وجود داردتمام تلاش این مجموعه بر این است که با امکانات موجود نسبت به رفع مشکلات شهروندان اقدامات لازم صورت گیرد اما انتظار می‌رود کسانی که از عملکرد هر دستگاه و یا مدیری نقد می‌کنند نقد آن‌ها سازنده و با قصد کارشکنی نبوده و در مسیر اصلاح امور باشد که متأسفانه باید به عرض برسانیم اگر نگاه عادلانه به خدمات ارائه شده در دوره چهارم شورای اسلامی و مدیریت جدید شهرداری و مقایسه آن به گذشته و تطبیق آن با امکانات موجود داشته باشیم به دور از انصاف است که این عملکرد شهرداری زیر سؤال برده شود.

ضمناً در تأیید موارد فوق معروض می‌دارد باشروع مدیریت جدید شهرداری تمامی هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرداخت به موقع حقوق ومزایای پرسنل شهرداری.... تامین بوده و این در حالی است که در صدور پروانه‌های ساختمانی مشاهده می‌گردد در حد مقدور نسبت به تخفیف عوارض مربوطه از سوی شهرداری اعمال می‌شود. در نظر سنجیهای مختلف مشخص گردیده عمده شهروندان از عملکرد شهرداری رضایت داشته و شهرداری توانسته در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی گامهای مؤثری بردارد.

 حال سؤال این است آیا از نظر نگارنده محترم این موضوع که انتظار می‌رفت آقای قنبرزاده با مدیریت خاص شهرداری رودسر را اداره می‌کرد ایشان مدیریت بهتری سراغ داشتند که همزمان نهضت آسفالت، جدولگذاری، فرش موزائیک اکثرخیابان‌ها و کوچه‌های شهر، ایجاد آبنماهای مختلف، احیای دوباره پارک شهر، ساماندهی پروژه استخر شنا که نیمه تمام مانده بود، بازگشایی چند محور مواصلاتی، تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری، پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل و معوقات بازنشستگان، کسب رضایت نسبی شهروندان در صدور پروانه‌ها، توجه ویِژه به امر ورزش وتقویت باشگاه فرهنگی ورزشی با مدیریت خوب شهرداری ومدیر عامل و هیات مدیره باشگاه که بحمدالله به قهرمانی این تیم انجامید، توجه به مسائل فرهنگی ومعاضدت با دستگاههای ذیربط در مناسبتهاواعیاد مختلف ملی مذهبی و ساماندهی ساحل و طرح سالمسازی دریا وجشنواره‌های تابستانه، همکاری و پشتیبانی برگزاری اجتماع حماسه شب تاسوعای حسینی... به شهروندان عزیز ارائه نمایند یا قصد خدای ناکرده کارشکنی و تخریب اینجایگاه مورد هدف است.

در پایان این جوابی می خوانیم: نگارنده این مقاله بدون نظرخواهی و مصاحبه با مردم سعی در القای نظرات شخصی خود نموده است و این اقدام به هیچ عنوان با اصل رسالت رسانه سازگار نیست امیدواریم بعد از این شاهد درج مطالبی که منطقی ومطابق با واقعیت نیست نباشیم بلکه نیت سازندگی باشد.در خاتمه ضمن پوزش از همه کسانی که ممکن است اسائه ادبی به آنان شده باشد همه را از جمله خود را به انصاف در قضاوت‌ها دعوت می‌کنم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار