پیوند سرشاخه در باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز پیوند سرشاخه در50 هکتار از باغات گردو کم ثمر این استان به منظور بارورکردن اصل درخت به صورت پایلوت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 26 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی سطح باغات گرو این استان را 7 هزار هکتار برآورد و اظهار کرد: بیش از 100 هکتار از باغات گردو این استان کم بار و نیاز به اصلاح و پیوند زنی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با روش پیوند زنی باغات کم ثمر، تحولی در تولید محصول گردو به وجود آید.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان برداشت محصول گردو در سال زراعی گذشته این استان را 7 هزار تن برآورد کرد و گفت: با انجام فرآیند اصلاح و پیوند در بنیه درختان مثمر، تولید محصول 10 درصد افزایش می یابد.
شیرانی، وسعت باغ های مثمر استان را 38 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 30 درصد از این باغ ها قدیمی و نیازمند احیا و اصلاح است.
وی میزان برداشت گردو از باغ های استان طی سال گذشته را 182 هزار تن ذکر و تصریح کرد: در صورت اصلاح و احیای باغ های قدیمی و کم بارده، میزان محصول برداشتی تا 35 درصد افزایش یابد.
شیرانی از اجرای طرح آبیاری نوین (قطره ای) در 17 هزار هکتار از باغ های استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، این باغ ها زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار