جان کری: مذاکرات تمدید شد/اگر تصمیم سخت گرفته نشود ترک می کنیم

کد خبر: ۵۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 09 July 2015
به گزارش تابناک خوزستان، جان کری لحظاتی قبل از تمدید مذاکرات خبر داد.

جان کری در جمع خبرنگاران در محل مذاکرات گفت: همه ما می دانیم این دو هفته گذشته بسیار هفته های دشواری بوده است ولی اینجا به شما اطمینان می دهم که ما اینجا نمی ماندیم و به مذاکرات ادامه نمی دادیم به صرف اینکه مذاکره کرده باشیم، ما اینجا هستیم چون معتقدی هستیم داریم پیشرفت های واقعی را بدست می آوریم.

وی گفت: همانطور که بارها گفته ام و همانطور که با رئیس جمهور اوباما در شب گذشته نیز صحبت کردیم، قرار نیست برای همیشه پشت میز گفتگوها بنشینیم. همچنین این را نیز قبول داریم که نمی توانیم چون وقت در حال به سر رسیدن است، بلند شویم و محل را ترک کنیم. تاکید می کنم، با توجه به اینکه کار اینجا بسیار فنی است و اهمیت کار نیز بسیار بالاست، نه عجله می کنیم و نه شتاب زدگی به خرج خواهیم داد و به خودمان نیز اجازه نمی دهیم در هیچکدام از این موارد دچار شتابزدگی شویم. آنچه بر روی آن متمرکز هستیم کیفیت توافق است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این توافق باید توافقی باشد که بتواند آزمون زمان را پشت سر بگذارد، مساله هفته، ماه و سال نیست، آزمون دهه های متمادی است.

کری ادامه داد: برخی از مسایل بسیار دشوار لاینحل مانده است، تصمیم گیری های سخت با گذشت زمان آسان نخواهد شد.

وی گفت: من همین الان به شما گفتم که نامعلوم نیست، ما نمی توانیم تا ابد صبر کنیم و تصمیمات سخت اگر اتخاذ نشوند ما آماده ایم که مذاکره را ترک کنیم.
 
همچنین وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات امشب ادامه دارد و تا فردا صبح ادامه پیدا می کند.

لوران فابیوس گفت: مذاکرات تا فردا صبح ادامه پیدا خواهد کرد.

 وزیر خارجه کشورمان چند دقیقه پیش از آغاز سخنرانی کری در صفحه توییتر خود نوشت: ما به شدت در حال کار هستیم، اما عجله ای برای به اتمام  رساندن کار نداریم. این را جدی بگیرید؛ نمی توانید در میانه ی مسابقه اسب ها را تغییر دهید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار