تغییر نام خلیج فارس بر دل استعمارگران خواهد ماند

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به تاریخچه و سوابق دیرینه خلیج فارس و تعلق همیشگی این خطه به ایرانیان، گفت: داغ و آرزوی تصرف و یا تغییر نام خلیج فارس برای همیشه تاریخ بر دل استعمارگران و ایادی استکبار گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 29 April 2018

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب مصور 'خلیج فارس' در مرکز همایش های صدا و سیما باقدردانی از تولید این اثر ماندگار با موضوع خلیج فارس، اظهار کرد: درباره خلیج فارس و هربخش از ایران اسلامی هر اندازه کار و تلاش کنیم باز هم جار کار دارد و کم است .
ولایتی با اشاره به موضوعات و اهداف پشت پرده ایادی استکبار ،آمریکا و اسرائیل در تلاش برای تغییر نام این منطقه تصریح کرد: ماجرای تغییرنام خلیج فارس و تحریف آن توسط ایادی استکبار، فتنه انگیزی است و آنها باید این را بدانند که کاری بیهوده و گذرا کرده اند .
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از گذشته های دور و آنچه اسناد، تاریخ و پیشینه ایرانیان و بیان مورخان فارس و عرب نشان می دهد، خلیج فارس خطه متعلق به ایرانیان بوده و لاغیر .
ولایتی با اشاره به آثار و نوشته های یونانیان در این زمینه خاطر نشان کرد: در تمامی اسناد موجود بررسی شده ایرانی و عرب نام این خطه را با ' بحر فارسی ' و ' خلیج فراس' آورده و شناخته اند.
وی گفت: اطلاعات نقشه های موجود در موزه ها بویژه در خارج از کشور نیز حکایت از همین مهم دارد .
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با ذکر این سوال که چرا بیگانگان اینقدر روی این خطه و تغییر نام آن اصرار دارند،گفت: تغییرنام در واقع مقدمه ای بر تغییر هویت و ادعای مالکیت بر خلیج فارس است و جز این هیچ هدف دیگری در کار نیست .
به گفته ولایتی، ایادی استکبار هنوز هم بر تغییر نام و تسلط بر خلیج فارس اصرار دارند چرا که بنای آنها تسلط بر آسیای مرکزی و اقیانوس هند است .
وی تاکید کرد کسانی مانند سعودی ها که امروز درمورد خلیج فارس سخن می گویند در واقع بلند گوهای آمریکا ، رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند که ایده استعمار و استبداد را دنبال می کنند.
ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و حتی قوی تر و محکم تر از گذشته برنام خلیج همیشه فارس تاکید داشته و دارد و هیچگاه اجازه نخواهد داد کوچکترین تغییری در نام این خطه ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار