سه دلیل اصلی زمین خواری گسترده در بوشهر

معاون اداره کل بازرسی استان بوشهر، سوددهی بالای زمین خواری، کوتاهی برخی دستگاه‌های دولتی برای اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی و نبود اقدامات بازدارنده قوی را مهمترین دلایل زمین خواری های گسترده در بوشهر عنوان کرد.
کد خبر: ۶۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 11 July 2015
تابناک بوشهر: اسحاق شهبازی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد دلیل بالا بودن آمار زمین‌خواری در بوشهر اظهار داشت: این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ایجاد ارزش‌افزوده بالا در زمین‌های بوشهر به‌ویژه به خاطر طرح‌های صنعتی، نفتی و گازی در استان است.

وی افزود: کوتاهی برخی دستگاه‌های دولتی برای اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی، دست زمین‌خواران را برای این کار برای دست‌درازی به اراضی دولتی بازکرده است.

معاون اداره کل بازرسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از دلایل بالا بودن آمار زمین‌خواری در بوشهر این است که اقدامات بازدارنده قوی برای برخورد با زمین‌خواران وجود ندارد.اداره کل بازرسی استان بوشهر در این زمینه کوتاه نیامده و با جدیت پیگیر این مسئله است و در همین ارتباط 1700 هکتار اراضی از دست زمین‌خواران باز پس گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با زمین‌خواری از رسانه‌ها انتظار داریم همکاری و تعامل بیشتری با اداره کل بازرسی استان داشته باشند تا با همکاری هم بتوانیم فضا را برای زمین‌خواران ناامن کنیم.

معاون اداره کل بازرسی استان بوشهر در مورد عمده‌ترین تخلفات در پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: عدم نظارت صحیح بر اجرای پروژه، عدم تطبیق پیشرفت فیزیکی با پیشرفت ریالی پروژه‌ها و عدم محاسبه تأخیر و جرائم ناشی از تأخیر در اجرای پروژه‌ها از عمده‌ترین تخلفات در پروژه‌های عمرانی در سطح استان بوشهر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار