رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :

احداث بند سنگ و ملات و خاکی در دامغان جهت کنترل هرزآب و تغذیه سفرهای آب زیرزمینی

به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در راستاي رسيدن به اهداف آبخيزداري در سال 96، عملیات احداث بند سنگ و ملات کلاته رودبار دامغان با اعتبار 7/4 میلیارد ريــال از محل اعتبارات ملی و بند و سنگ ملات در منطقه تویه رودبار و بق و طاق و بند خاکی نعیم آباد با اعتبار بالغ بر 2488 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی اجرا گردید.
کد خبر: ۶۱۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 10 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،احمد رضا بهاور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در راستاي رسيدن به اهداف آبخيزداري در سال 96، عملیات احداث بند سنگ و ملات کلاته رودبار دامغان با اعتبار 7/4 میلیارد ريــال از محل اعتبارات ملی و بند و سنگ ملات در منطقه تویه رودبار و بق و طاق و بند خاکی نعیم آباد با اعتبار بالغ بر 2488 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی اجرا گردید.وی افزود: این عملیات در قالب احداث 15 بند سنگ و ملات با حجمی در حدود 3700 متر مکعب و بند خاکی با حجم 17320 مترمکعب  به اجرا درآمد.
وی خاطر نشان کرد:   هدف از احداث اين بندها كنترل سيلاب و تغذيه سفره هاي آب زير زميـــــني منطقه مي باشد که با توجه به حجم مخازن قادرند هر بار  مقدار قابل توجهی سيلاب را ذخيره نموده و ضمن تغذیه سفره های آب زیرزمینی از خسارات احتمالي سيلابهاي فصلي در پايين دست جلوگيري بعمل آورند.
بهاور یادآور شد:  اجراي پروژه هاي آبخيزداري طي سنوات گذشته نقش بسيار زيادي در حفاظت خاك ،كنترل سرعت و خسارات ناشي از سيلاب و تغذيه سفره هاي آب زير زميني ،چاه ها و قنوات موجود در منطقه داشته است.
قابل توضيح است كه عمليات اجرايي طرح آبخيزداري حوزه کلاته رودبار از سال 1376  آغاز گرديده است و به صورت مستمر تا اجراي كل پروژه هاي پيش بيني شده ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار