دلیل سقوط آزاد قیمت سهام بانکها در روز بعد از توافق هسته ای

صنعت بانكي با وجود همه انتقادات و مشكلات فعلي از جمله گروه های با ظرفیت بالا جهت سودآوری در بازار سرمایه ایران محسوب می شود به خصوص بانك هایی كه در بحث مراودات خارجي از سهم بیشتری برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 15 July 2015
فروش سهم‌هاي گروه بانكي در محدوده قيمت های فعلي با وجود حاصل شدن توافق به صلاح نیست چراکه با این اتفاق، فروشنده ها به خصوص فروشنده حقوقي و در تعداد بالا در اين قيمت ها فرصت جايگزيني مناسب پیدا نخواهند کرد.

به گزارش تابناک یزد، این در حالی است که سهام گروه بانکی در روز جاری تحت تاثیر خبر الزام بانک مرکزی به تقسیم سود 10 درصدی در مجمع بانک پارسیان بود.

باتوجه به وجود ظرفیت های فراوان در گروه بانکی، صنعت بانكي با وجود همه انتقادات و مشكلات فعلي از جمله گروه های با ظرفیت بالا جهت سودآوری در بازار سرمایه ایران محسوب می شود به خصوص بانك هایی كه در بحث مراودات خارجي از سهم بیشتری برخوردار هستند.

جو هیجانی بورس در مقایسه با بازارهای رقیب برای یک دوره کوتاه مدت ادامه خواهد داشت و  مطابق با پيش بيني اول سال، روند بازار بعد از فروکش کردن هیجان ناشی از توافق سیاسی، صعودي با شيب ملايم ادامه خواهد داشت.

تداوم در روند صعودی بازار نیازمند وجود يك محرك در بازار مصرف داخل است. این روزها در بازار جهانی نفت شاهد ثبات قيمت ها هستیم بنابراین برای کمک به رشد بورس در بازه های میان و بلندمدت نياز به يك محرك در بازار مصرف داخلي است که این محرک می تواند بازار مسکن باشد.

برخلاف نظرات کارشناسی بسیاری، تحرك در قيمت ها و حجم معاملات و رشد توليد در بخش املاك و مستغلات به رشد بورس کشور در ميان مدت و بلند مدت كمك مي کند چراکه بسياري از صنايع بورسي ما به اين بازار وابستگي مستقيم و غير مستقيم دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار