استاندار يزد تأکید کرد:

لزوم اصلاح كاستي‌هاي كشور در آستانه چهل سالگی نظام

استاندار یزد با اشاره به فرا رسیدن چهلمين سالگرد انقلاب، بر توجه به مرور ارزش‌هاي اخلاقي و دعوت همگان به زير چتر وسيع انقلاب در تكريم بلوغ و چهل سالگي نظام جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد .
کد خبر: ۶۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 31 July 2018

«محمود زمانی‌قمی» در دومين كارگاه تخصصي تبيين سياست‌ها و اقدامات مراكز صدا و سيماي استان‌ها که با حضور نمايندگاني از استان‌هاي البرز،اصفهان، سمنان، قزوين، قم، مركزي به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: اخلاق مداري، دعوت از همگان براي حضور در زير چتر وسيع انقلاب با الگوهاي شايسته، دوري از رفتارهاي خام در سن بلوغ انقلاب و ايستادگي در دفاع از هدف‌هاي غني اين مرز و بوم در گزارش خبري پيش رو ارائه مي‌شود .

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران با سپاس از تلاش‌هاي صدا و سيماي مركز يزد، افزود: تصوير برداري از هدف‌هاي بزرگ انقلاب در قبل از پيروزي و ارائه تصوير امروز و تاكيد بر دستاوردهاي بزرگ ايران اسلامي وظيفه ما است و توجه و مقايسه اين دو جايگاه براي ادامه مسير اهميت دارد .

استاندار یزد گفت: اگر در زمينه‌اي نقص و كاستي وجود دارد شايسته است براي جبران در رديف برنامه‌هاي بلوغ و چهل سالگي انقلاب قرار گيرد و به عنوان فرزند مفتخر به اين نهضت تصويري كه از هدف‌هاي متعالي انقلاب دارم بسيار جذاب است و تشريح دقيق نكاتي از اين جنس براي نسل جوان مي‌تواند در كانون توجه قرار گيرد .

زمانی‌قمی به بيان خاطراتي از جريان وقوع انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد:چتر مبارزات و انقلاب به گونه‌اي بود كه تمام مردم را با هر رنگ و سليقه‌اي مي‌پذيرفت و هر فردي كه تمايل به حضور زير چتر تاسيس انقلاب داشت با مانعي روبه رو نمي‌شد .

لزوم مرور ارزش‌هاي اخلاقي در چهل سالگي انقلاب

زماني قميبه شرايط متفاوت قبل و بعد از استقرار انقلاب اشاره و گفت: يک نكته مهم بايد در دو زمان تاسيس و استقرار انقلاب مورد توجه قرار گيرد و آن اصل اساسي اخلاق است كه اگر از جايگاه واقعي اين عنصر را در حكمراني، اعمال فردي و اجتماعي، كار و رفتار خود جاري سازيم اين چتر با امتياز اخلاقي خود در اطمينان كامل هميشه وسيع مي ماند .

این مقام مسئول تصریح کرد: هر فردي كه در اين كشور به جمهوري اسلامي علاقه مند و يا به استقلال،سربلندي و شرف ايران عقيده دارد پس دل در گرو جمهوري اسلامي داشته وهنر فرزندان انقلاب اسلامي اين است كه بتوانند با الگوهاي شايسته همه را به زير چتر انقلاب دعوت و حفظ كنند .

اصل وحدت بر پايه اخلاق ؛ مانع آسيب رسيدن به استمرار ايران اسلامي

استاندار يزد ضمن تشريح دشمني و مخالفت هاي خارجي بيان كرد: بر اساس اين صحنه روشن اگر به دنبال بقا هستيم كه بهترين گزينه براي همه ايرانيان تقويت و بقاي جمهوري اسلامي است ،بايد لوازم آن را نيز كاملا مهيا ساخته و مسير را هموارسازيم و بر اين اساس اصل وحدت بر پايه اخلاق مي تواند جلوي آسيب رسيدن به استمرار جمهوري اسلامي ايران را بگيرد .

وي افزود: با ادبيات دقيق و مشترك در رسانه ها،تريبون ها و جلسات اين يكرنگي شكل واقعي مي گيرد و تك تك ما نيز اگر مسئوليت خودمان را دقيق درك كرده و نسبت به تمام مردم بدون دسته بندي هاي مختلف و سليقه اي، انجام وظيفه كنيم نتايج موثري نيز براي تعالي كشور رقم خواهد خورد .

زماني قمي اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران رويكردي است كه توان پاسخگويي به تمام نيازهاي كشور را دارد،پس ضروريست اگر نقصي وجود دارد آن را برطرف و ادامه مسير دهيم و يك كار وسيع و بزرگي كه چهل سال در سختي هاي جنگ و اتفاقات مختلف به ثمر نشسته استبا چند ايراد قابل از بين بردن نيست و تنها بايد بر مدار اصلاح آن بكوشيم .

استاندار يزد گفت: چهل سالگي يعني سن بلوغ و دوري از رفتارهاي خام و امروز نياز جدي به رفتارهاي متناسب با بالغ بودن در حوزه هاي مختلف احساس مي شود و شايسته است برنامه هاي سالگرد پيروزي انقلاب نيز بر مبناي ويژگي بلوغ در نظر گرفته شوند .

مولا علي (ع) الگوي بي نظير در اخلاق مداري و حكمراني

وي خاطرنشان کرد: اگر رفتار ما در تمام زمينه‌ها طبق منش بي نظير حضرت علي (ع) باشد موفقيت‌هاي خوبي نيز براي كشور حاصل خواهد شد زيرا عنصر اخلاق وجه تمايز و ارزشمند حكمراني حضرت علي (ع) با جبهه مخالفش بود .

عالي ترين مقام اجرايي استان يزد بيان كرد:در هيچ كجا مشاهده نمي‌شود حتي براي تشكيل حق ترين حكومت لحظه اي از سوي مولا علي (ع ) اخلاق ترك شده باشد زيرا ارزش اخلاقي حقيقتي منتشر است و در دنيا نيز به طور مثال فردي چون نلسون ماندلا اگر موثر باقي مي ماند زيرا همواره به عنوان الگويي اخلاقي در جامعه ظاهر شده است .

زماني قمي افزود: حضور مشتاقانه مردم در عرصه هاي جنگ و سازندگي كشور پاسخ به اخلاقي بودن يك رهبر بزرگ چون امام خميني (ره) بود و بر اساس متن انقلاب ما به دنبال سياست ديني و اخلاقي هستيم و دين و اخلاق سياسي هيچ كدام ارتباطي با ارزش هاي انقلاب ندارند زيرا سياست جايي مي تواند اثرگذار باشد كه از اخلاق عبور نكند .

وی گفت: در تكريم بلوغ انقلاب توجه به عنصر اخلاق در درجه اول قرار دارد و آن هايي كه نسبت به كشور و انقلاب دشمني دارند به ويژه مسئولان بي خرد آمريكايي بايد بدانند سخت دچار توهم هستند زيرا انقلاب و فرزندان آن را درست نمي شناسند .

زماني قمي خاطرنشان كرد: ما بايد محكم ايستادگي كرده و از هدف هاي بزرگ انقلاب دفاع كنيم ، اخلاق را بيش از گذشته به عرصه هاي مختلف بر گردانيم و ايران را در كنار يكديگر به خوبي حفظ كنيم و بدانيم با اين شيوه بدخواهان نيز از مسير ما كنار زده مي شوند .

استاندار يزد در پايان گفت: در استان يزد نيز همراه با ساير كشور براي مرور ارزش ها و گراميداشت سالگرد چهل سالگي پيروزي انقلاب آماده هستيم و بايد تصميم بگيريم دقيق، خوب و متين مشكلات را حل و وضعيت پيش رو را اداره كنيم تا آن هايي كه جمهوري اسلامي را پذيرا نيستند از فكر صدمه رساندن پشيمان شده و در مقابل اراده و تمدن اين ملت تسليم شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار