لارستان فارس با جاده به شبکه ریلی متصل شد

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در جنوب استان فارس اعلام کرد: با اتمام آسفالت آبنمای درز و سایبان، لارستان از طریق ایستگاه زاهد محمود به استان کرمان و شبکه ریلی کشور متصل شد.
کد خبر: ۶۴۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 07 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: محور لار به درز و سایبان و حاجی آباد هرمزگان و کرمان به لحاظ کاهش بیش از صد کیلومتری مسیر لارستان به استان کرمان و مشهد مقدس از اهمیت زیادی برخوردار بود که با پیگیری های نماینده لارستان درمجلس و تلاش پرسنل این اداره کل عملیات آسفالت آبنمای درز و سایبان به پایان رسید و لارستان به شرق استان هرمزگان و استان کرمان متصل شد.
وی افزود: با بهره برداری از این آبنما دسترسی مردم لارستان به ایستگاه راه آهن سراسری کشورازطریق زاهد محمود میسر شد و همچنین مردم لارستان با تردد از این محور در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند با قطار یا ماشین به استان کرمان و مشهد مقدس برسند طوری که فاصله لار تا ایستگاه راه آهن زاهد محمود 170 کیلومتر – لار تا حاجی آباد هرمزگان 200 کیلومتر – لار تا سیرجان 330 کیلومتر – لار تا کرمان 450 کیلومتر می شود.
باقری فرد ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این مسیر دسترسی مردم غرب و شرق استان هرمزگان است طوری که مردم حاجی آباد و بستک این استان می توانند از این مسیر به عنوان کوتاهترین مسیر تردد کنند.
وی بیان کرد: مردم استان کرمان و شرق استان هرمزگان برای دسترسی به منطقه انرژی بر پارس جنوبی و همچنین عسلویه می توانند از این مسیر به عنوان کوتاهترین مسیر استفاده کنند.
مدیر کل راه وشهرسازی لارستان بیان کرد: طول این آبنما 300 متر است که در مواقع بارندگی تمام عرض این رودخانه پر از آب می شود و بیش از 175 لوله با قطر دو متر در محل نصب شده است و چهار دیواردستک پل در دو طرف این آبنما ساخته شده است و چندی پیش 5 کیلومتر از راه ارتباطی از ابتدای این آبنما تا ایستگاه راه آهن زاهد محمود نیز آسفالت شد و به بهره برداری رسید.
لارستان به مرکزیت شهر لار در 378 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار