رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد:

لزوم مناسب سازی و نور پردازی بافت تاریخی یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت نورپردازی بافت تاریخی یزد، عنوان کرد: به دنبال مناسب سازی و نور پردازی بافت تاریخی شهر هستیم.
کد خبر: ۶۹۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 25 December 2018

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با تابناک یزد بیان داشت: با توافق وزارت نیرو و شهرداری، روشنایی شهر با هزینه ۴۰ درصدی شهرداری و ۶۰ درصدی وزارت نیرو از نو سازمان دهی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برنامه روشنایی شهر در سال دوم اجرای خود قرار گرفته و در بسیاری از خیابان های شهر چراغ های جدید نصب شده است.

سفید با اشاره به لزوم نور پردازی بافت تاریخی یزد، عنوان کرد: طی گفت و گویی که با وزیر محترم نیرو در رابطه با بافت تاریخی یزد صورت گرفت و تصمیم هایی پیرامون نور پردازی و روشنایی بافت تاریخی اتخاذ شد این مهم در جریان پیگیری و در دستور کار می باشند، البته جلسات مختلفی با مسئولان استانی هم پیرامون این موضوع برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه تصریح کرد: احساس ما این است که در وهله اول باید مناسب سازی ابزار برق رسانی در دستور کار قرار گیرد که در این خصوص شهرداری با مسئول اجرایی مربوطه و متولیان امر پیگیری های لازم را انجام داده است. نکاتی نیز در این مهم باید مدنظر داشت به طور مثال نباید در بافت تاریخی تیر های چوبی یا بتنی برای انتقال برق وجود داشته باشد که جلوه ی بصری بافت تاریخی را تحت الشعاع خود قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار