کارخانه ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری نخستین صادرکننده این محصول به اروپا شد

تابناک چهامحال وبختیاری- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری گفت: بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه خودرو ایران، نخستین صادرکننده این محصول به اروپا شد.
کد خبر: ۶۹۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدنعیم امامی اظهار کرد: این واحد صنعتی با صادرات 9 هزار و 135 تن ورق گالوانیزه اولین صادرکننده این محصول به اسپانیا شد.
وی افزود: این مقدار صادرات پنج‌میلیون  و721 هزار و 426 یورو ارزآوری داشته است.
امامی خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 171 هزار و 150 تن ورق گالوانیزه در نخستین واحد صنعتی تولید ورق گالوانیزه خودرو ایران تولید شده است.
​ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: از این مجموع 58 هزار تن ورق گالوانیزه خودرویی و 113 هزار تن ورق گالوانیزه صنعتی است.
​وی با اشاره به رشد 9 درصدی تولید ورق گالوانیزه در این کارخانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال 15 هزار تن ورق، بیشتر از مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.
امامی تاکید کرد: ورق گالوانیزه تولیدی این شرکت جایگزین ورق‌های وارداتی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو است که با ویژگی عدم خوردگی و مقاومت بالا در برابر علت‌های گوناگون فرسودگی از قبیل نمک‌های محلول در آب، آلودگی هوا، رطوبت، فرم‌پذیری بسیاربالا، مقاومت در عین نازکی، صافی فوق‌العاده بالا و رنگ‌پذیری بسیارخوب علاوه بر استفاده در داخل کشور، صادر هم می‌شود.
وی گفت: با تولید این ورق در کشور قیمت تمام شده این محصول در بازار نسبت به مشابه خارجی و وارداتی کمتر است.
​​ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: پیش‌بینی تولید این واحد صنعتی از ۳۰۰ هزار تن در سال با تنفیذ قرارداد به ۴۰۰ هزار تن در سال توسعه داده شد و زمینه اشتغال مستقیم 300 نفر را فراهم کرده است.
کارخانه ورق گالوانیزه ویژه صنعت خودرویی سال 89 در منطقه سفیددشت شهرستان بروجن احداث شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار