بمناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

آشنايي با شورا

کد خبر: ۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 02 August 2015
پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در 22 بهمن 1357 و استقرار جمهوري اسلامي ايران، موضوع مشاركت مردم در عرصه‌هاي مختلف به عنوان نماد و تبلور عيني جمهوريت مورد توجه ويژه حضرت امام خميني(ره) و ساير مسئولان كشور قرار گرفت.

نهادهاي انقلابي در تلاش بودند تا به هر نحو ممكن و با فداكاري، انقلاب اسلامي را حفظ نمايند. اين تلاش در تمامي امور بويژه امور تبليغي از جمله چاپ عكس، پوستر و كتاب گرفته تا برگزاري راهپيمايي و مراسم و صدور اعلاميه و بيانيه مشاهده مي گرديد. هر نهاد انقلابي سعي مي‌كرد تا اهداف انقلاب را تبليغ نموده و حركت هاي مردمي را سازماندهي نمايد.اين احساس مسئوليت تبليغي و اينكه همه در امور تبليغي انقلاب شركت داشتند، گاهي اوقات منجر به ناهماهنگي و بروز مشكلات اجرايي مي گرديد.
تعدد دستگاهها و مراكز تبليغي و تنوع نقش هريك در مواجهه با چالشها و رخدادهاي پيش‌روي انقلابي نوپا، لزوم ايجاد هماهنگي و حفظ انسجام منطقي بين اين دستگاها را بيش از پيش بر همگان روشن مي‌ساخت تا اينكه با تدبير حكيمانه و به موقع امام خميني(ره) در 12 مرداد 1359 نهادي با عنوان: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تشكيل گرديد.
اين شورا در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون در ايجاد همبستگي تشكل‌ها و جناح‌هاي سياسي در برگزاري مراسم و آيين‌هاي با صداقت و ايجاد تمهيدات لازم براي حضور مستمر مردم در پاسداري از دستاوردهاي انقلاب و ارزشهاي آن و نيز اعلام مواضع نظام جمهوري اسلامي نسبت به سياستهاي استكبار جهاني نقش برجسته‌اي را ايفا كرده است.
در تاريخ 1373/4/19 شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در فهرست نهادهاي عمومي غيردولتي قرار گرفت و باستناد ماده واحده قانون مصوبه سال 1387 مجلس شوراي اسلامي، اساسنامه آن در جلسه مورخه 1388/7/26 به تصويب هيأت محترم وزيران رسيد.
بيانات حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در باره شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره):
- از كارهاي چشمگيري كه در اين نهاد (شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي) شده است تقدير و تشكر مي‌كنم و توفيق آقايان را بيشتر از خداي تبارك و تعالي مسئلت مي‌كنم
- با هماهنگي و نظم در تبليغات تمام دسيسه‌هاي دشمن خنثي مي‌شود.
- . ما بايد در همه امور هماهنگي را حفظ نماييم مخصوصاً هماهنگي در تبليغات كه از اهم امور است بايد بيشتر حفظ شود.
- تبليغات بايد براساس معنويات باشد، معنويات اساس اسلام است.

مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي (مدظله العالي):
- شوراى هماهنگى تبليغات اسلامي يكى از كهن‌ترين و پرسابقه‌ترين نهادهاى نظام جمهورى اسلامى است.
- اين مجموعه (شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي) در طول اين سالها همچنان در خط درست و در صراط مستقيمى حركت كرده، لحظه‌ها را شناخته و كار مناسبِ آن لحظه را انجام داده است.
- شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي براساس يك نياز واقعي و صادقانه شكل گرفت و اين نهاد در طول سي سال گذشته نيز همواره براساس شناخت لحظه و نياز عمل كرده است.
- راهپيمايي نهم دي، نياز لحظه ها بود كه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به درستي اقدام كرد و مردم نيز بخوبي اين نياز را تشخيص دادند و 9 دي به يكي از قله هاي تاريخ انقلاب اسلامي تبديل شد.
- اگر ما اين شوراي هماهنگي را نداشتيم، بي‌شك ناسازگاري‌ها و اشكالات فراواني را در ايجاد و راه‌اندازي و اداره مراسم مختلف شاهد بوديم.

اساسنامه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در يك نگ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار