شرکت 1200 نفر در المپیاد مهارتی اردبیل

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: یک هزار و 285 نفر در المپیاد مهارتی که در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شده، حضور یافته‌اند.
کد خبر: ۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 02 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس ممی‌زاده صبح امروز در جمع برگزیدگان المپیاد مهارتی در اردبیل اظهار کرد: این المپیاد همه ساله در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی برگزار می‌شود که اواسط مرداد ماه امسال در رقابت‌های جهانی رشته‌های مهارتی برای چهل و چهارمین دوره در برزیل تیم مهارتی ایران حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: در سال جاری و از اردیبهشت ماه ما برگزاری این المپیاد را به صورت شهرستانی آغاز کردیم که در این مرحله یک‌هزار و 285 نفر با هم رقابت کردند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: دیروز در مرحله استانی نیز در 16 رشته راه‌یافتگان با هم رقابت کردند که از بین منتخبان تیم انتخابی استان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

ممی‌زاده با بیان اینکه در سال آینده نیز قرار است، چهل و پنجمین دوره المپیاد جهانی در ابوظبی برگزار شود، تصریح کرد: از این استان تاکنون در دو نوبت اعزام به مسابقات جهانی مهارت را شاهد بودیم که شامل سال‌های 2001 در سئول کره جنوبی و 2009 در کانادا بوده است که اعزام‌ها در قالب تأسیسات الکترونیکی و تراشکاری به انجام رسیده است.

این مسئول به برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی و مهارتی بر محوریت بازار اشاره کرد و گفت: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم فعالیت‌ها و برنامه‌های منسجم و مناسبی است که قطعاً زمینه توسعه پایدار را فراهم خواهد کرد.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را در تثبیت اشتغال، بالا بردن کیفیت تولید و تدوین طرح‌های آموزشی با محوریت بازار یاد‌آور شد و ادامه داد: ما روی موضوع آموزش‌، بازاریابی و فروش با حساسیت و روند مطلوب، اقدامات و برنامه‌ریزی‌‌ها را انجام می‌دهیم و تمام تلاش بر این است تا امر ورود به بازار و بهره‌گیری از این ظرفیت برای متقاضیان اشتغال فراهم آید.

ممی‌زاده از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با برخی از دستگاه‌ها و نهادها به ویژه مجموعه پارک علم و فناوری خبر داد و بیان کرد: قرار شده است صندوق کارآفرینی و امید در پشتیبانی از طرح‌ها تسهیلاتی را به افراد آموزش‌دیده و مهارت گذرانده ارائه کند که این تسهیلات می‌تواند در ورود افراد جدید مهارت آموخته به بازار کار موثر باشد.

وی افزود: تنها با ارائه آموزش‌ها و طی مراحل مختلف توانستیم افراد متقاضی را وارد بازار کار کنیم که در این ارتباط قراردادی را با بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات و توسعه آموزشگاه‌ها‌، خرید مکان و یا تجهیزات ارائه شده که قطعاً نتایج مثبتی را نیز به همراه خواهد داشت.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از فعال شدن کارگاه‌های سنجش الکترونیکی با هدف برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و آنلاین خبر داد و یادآور شد: سالانه هشت آزمون سراسری و چهار نوبت آزمون ادواری را برگزاری می‌کنیم که همه این آزمون‌ها در تقویت توانمندی و ارزیابی دقیق از این برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

ممی‌زاده به صدور گواهینامه‌های الکترونیکی به صورت تجمیعی و در قالب مهارت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: هر فرد تا سقف 20 حرفه مهارتی می‌تواند گواهینامه الکترونیکی دریافت کند که این گواهینامه‌ها زمینه خوبی را برای توان‌افزایی بیشتر فراهم کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار