۷۰۰۰ مهندس کشاورزی در آذربایجان غربی بیکار هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از تعداد ۱۱ هزار و ۹۳۲ نفر از اعضای حقیقی نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در حدود ۷ هزار نفرشان بیکار بوده و دنبال کار می‌گردند.
کد خبر: ۷۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 26 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف به ویژه مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در این استان اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی 11 هزار و 932 نفر عضو حقیقی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر 7 هزار مهندس کشاورزی و منابع طبیعی اعلام کرده‌اند که بیکارند و دنبال کار می‌گردند بنابراین یافتن کار برای این عزیزان و حل مشکل آنان می‌بایست در صدر توجه مدیران بخش کشاورزی آذربایجان غربی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بسترسازی اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های ذیل بخش کشاورزی با توسعه پایدار و همه جانبه بخش کشاورزی باید هم زمان صورت گیرد و در این میان آنچه همیشه اولویت دارد توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه است که بار اصلی در این مهم بر عهده بخش کشاورزی است.

جلیلی افزود: اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان بسیار پر اهمیت و از ضرورت‌های مورد تاکید سازمان است بنابراین لازم است نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که بازوی بخش کشاورزی است در این راستا نقش‌آفرین ظاهر شود.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند با استفاده از توان اعضای این بخش، طرح پهنه‌بندی جامع اطلاعات کشاورزی را همسو با طرح کاداستر اراضی برای گردآوری اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی عملیاتی کند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برنامه عملیاتی بخش کشاورزی در 23 زمینه و به تعداد 55 پهنه تهیه شده ولی لازم است باید برای هر روستا برنامه جداگانه‌ای ترسیم شود و باید با اصلاح الگوی کشت محصولات کم آب بر به کشاورزان استان کمک کرد تا در روند احیا دریاچه ارومیه بیش از گذشته نقش‌آفرین باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار