جشنواره ملی کوچ عشایر در اردبیل برگزار می‌شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان از فردا در مسیر جاده جعفرآباد - پارس‌آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 25 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، صغری فرشی در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در اردبیل اظهار داشت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان از ساعت 10 صبح جمعه ششم اردیبهشت ماه 98 در مسیر جاده جعفرآباد - پارس‌آباد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری نمادین آیین‌های شاد و سنتی عشایر و  مسابقات تیراندازی و اسب سواری عشایر شاهسون مغان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که درصدد هستیم این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و در این زمینه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم که این مسئله اولویت اساسی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 30 غرفه در حوزه صنایع دستی و برپایی آلاچیق‌های ویژه زندگی عشایری در محوطه برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر جزو اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال برگزاری مراسمات مختلف هستیم.

فرشی تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر و تیراندازی با کمان روی اسب از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با برگزاری این برنامه‌ها مبنای کار قرار گرفته و امام جمعه اردبیل تاکیدات ویژه‌ای در امر برگزاری این مراسم داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف مورد نظر باشد که درصدد هستیم برگزاری این برنامه‌ها را در استان توسعه بخشیده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این مسئله در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار