اختتامیه اولین المپیاد نبوغ در استان یزد برگزار شد

اولین المپیاد نبوغ در استان یزد با رقابت دو هزار دانش آموز در رشته‌های هوافضا، رباتیک، دومینو، جنگا، روبیک، پنتاگو، ریورسی، کریدور و لیوان چینی به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۷۴۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 07 May 2019

«حسینعلی ملانوری» ريیس سازمان دانش‌آموزی استان در آيین اختتامیه المپیاد نبوغ از حضور دو هزار دانش‌آموز در المپیاد بازی‌های فکری، آموزشی و سرگرمی در استان خبر داد و این اتفاق مهم فرهنگی را حاکی از توجه همه جانبه به جایگاه تعلیم و تربیت خواند.

دبیر اجرایی المپیاد بازی های فکری، آموزشی و سرگرمی از تمامی دستگاه های مختلف که در این موفقیت و اجرایی كردن این مهم دخیل بودند، تقدیر و تشکر کرد.

«محسن حرازی زاده» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این مراسم كه در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد، بیان كرد: کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس با هدف بهرمندی دانش‌آموزان از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و استفاده از این آموزش‌ها در مواقع بحرانی راه اندازي شده است.

وي در ادامه طرح دادرس را از موثرترین طرح های ملی مشترک بین سازمان جوانان هلال احمر و آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: این طرح با هدف تبیین و تقویت خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان پایه هشتم اجرا می‌شود.

حرازی زاده افزود: در سال گذشته بیش از سه هزار دانش آموز در قالب طرح دادرس، آموزش‌های اولیه امدادرسانی را فراگرفته‌اند.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در طرح «دادرس» یا «دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت» به دانش‌آموزان مدارس نحوه پناه گیری و خروج اضطراری در زمان زلزله، بانداژ، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی آموزش داده می‌شود.

گفتنی است، المپیاد دانش‌آموزی نبوغ در اسفند ماه پارسال با مشارکت سازمان دانش‌آموزی استان، اداره کل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار