طرح کاربینی مشاغل در استان مرکزی کلید خورد

 معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: طرح کاربینی مشاغل در این استان با رویکرد پژوهش محوری در صنعت کلید خورد.
کد خبر: ۷۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 13 May 2019

طرح کاربینی مشاغل در استان مرکزی کلید خورد

حمیدرضا رستمی گفت: ۱۵ مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه‌ای با حداقل پنج سال سابقه آموزش در قالب این طرح به مدت ۶۰ ساعت از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و متوسط استان بازدید کرده و به ارایه گزارش و نیازسنجی تخصصی صنایع می‌پردازند.
وی، هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی و آسیب شناسی لایه‌های کسب و کار صنعتی، بهبود بهره وری و افزایش سطح توانایی مربیان، هدفمند کردن آموزش ها، ارایه آموزش برمبنا تولید و بازار کار و پژوهش‌های مهارتی عنوان کرد.
معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: مربیان با حضور در واحد‌های صنعتی استان آموزش‌ها را در ۹ قالب تهیه و با نیاز صنایع تطبیق می‌دهند.
رستمی افزود: ایجاد و تقویت روحیه پژوهش محوری در بین مربیان سازمان، بستر سازی برای آشنایی مربیان با مشاغل در حوزه صنعت، استفاده از ظرفیت و توان علمی و مهارتی مربیان در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی، توسعه تعامل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با بازار کار در راستای هدف‌مندی و اثربخشی آموزش‌ها و افزایش سطح علمی و مهارتی مربیان متناسب با فناوری روز بازار از دیگر اهداف این طرح است.  
وی اظهار داشت: احیای جایگاه مربی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تجربه اندوزی مربیان و کیفیت بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و صنعت ازجمله دستاور‌های اجرای طرح بازبینی مشاغل است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیش از ۱۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار