تعداد دانش آموزان آذربایجان غربی از مرز 600 هزار نفر عبور می کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بازدید از فرآیند ثبت نام مدارس در شهرستان ارومیه گفت: پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان آذربایجان غربی از مرز 600 هزار نفر عبور کند.
کد خبر: ۷۵۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 02 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مدیرکل آموزش و پرورش استان با همراهی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان صبح امروز از فرآیند ثبت نام در مدارس شهرستان ارومیه بازدید کرد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل اجرایی مدارس تاکید کرد: باید از دریافت هرگونه هزینه اضافی و غیرمصوب در فرایند ثبت نام دانش آموزان خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاسهای فوق برنامه و توزیع مجلات رشد و پیوند امری اختیاری است و نباید هزینه آنها به اولیا دانش اموزان تحمیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مدارس باید اولویت خود را کیفیت آموزشی و توجه به امور تربیتی دانش آموزان قرار دهند

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در بین معلمان و دانش آموزان امر کلیدی در فرایند آموزش است؛ افزود: باید امنیت روانی کلاس درس تأمین گردد تا معلم با عشق و علاقه در کلاس درس حضور یابد.

محمدی گفت: سال تحصیلی گذشته بیش از 593هزار دانش اموزان در مدارس استان ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان استان در سالتحصیلی آینده از مرز 600 هزار نفر عبور کند.

«جلیل بیگ وردی» رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس استان با هدف تامین و رعایت حقوق والدین و دانش اموزان در فرآیند ثبت نام سالتحصیلی 98-99 با مسئولیت مستقیم مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و سازماندهی جهت نظارت و بازرسی از فرآیند ثبت نام، بکارگیری سازوکارهای تسهیل و تضمین کننده اجرای صحیح قوانین و مقررات ثبت نام، بکارگیری روشهای کنترلی مناسب برای ممنوعیت اخذ وجه در فصل ثبت نام مدارس، شناسایی و رفع نارسائی و مشکلات فرا روی دانش آموزان و مدارس ماموریت این ستاد می باشد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص حق و حقوق اولیا و دانش آموزان گفت: سازماندهی گروههای نظارت و بازرسی جهت بازدید از فرآیند ثبت نام در مدارس در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار