برخی فقدان مجلس قوی را نتیجه قیف تنگ شورای نگهبان می دانند

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه برخی ها علت نداشتن مجلس قوی را تنگی قیف تایید صلاحیت این شورا می دانند ، ضمن رد این موضوع گفت : تنها سه عامل مشخص مفاسد اقتصادی، اخلاقی و ایستادگی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت موجب می شود یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شود.
کد خبر: ۷۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 21 July 2019

به گزارش تابناک کرمان ‌سید محمد حسینی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی می گویند اگر مجلسی قوی نداریم به خاطر قیف تنگی که هست و شورای نگهبان رد صلاحیت می کند لذا افراد توانمند در مجلس نیستند در حالی که ما دو بار به قانون اساسی رأی دادیم و گفتیم کسانی که می خواهند به مجلس وارد شوند اگر جزو مفاسد اقتصادی یا مفاسد اخلاقی در جامعه نباشند و یا در جاهایی در برابر نظام اسلامی و مقابل حکومت ایستادگی نکرده باشند صلاحیت انتخاب شدن برای نمایندگی در مجلس را دارند.
وی به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: از ۲۰۰ سال پیش کشورها برای خود قوانینی را نوشتند و قانون اساسی نویسی از قرن ۱۸ به بعد در دنیا مرسوم و در ایران از سال ۱۲۸۰ در زمان مظفرالدین شاه قانون اساسی نوشته شد، تا قبل از آن تصمیماتی که برای مردم ایران گرفته می شد توسط شاه، بزرگان و اندیشمندان جامعه انجام می شد.
حسینی نسب با اشاره به اینکه تبلور بلوغ فکری هر جامعه به آن قوانینی است که کشور وضع می کند تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی قانون اساسی است لذا قانون اساسی کشورمان در ۵۷ بند نوشته شد و یکسال اجرا شد و بعد دوباره این قانون بررسی شد و برخی قوانینی که با شرع مغایرت داشت و در لوایح جایگاه روحانیون مشهود نبود اصلاح شد و از ۵۷ بند به ۱۴۰ بند اضافه شد.
وی ادامه داد: وقتی علیه ظلم ستمشاهی انقلاب کردیم پیش نویس قانون اساسی به فرمان امام (ره) توسط دکتر حبیبی نخست وزیر وقت نوشته شد و این پیش نویس برخاسته از آن قوانین ۱۲۸۰ بود و متخصصین کار کردند و بعد برای همه پرسی اصلاح شد و مردم ایران در سال ۱۳۵۹ به قانون اساسی جمهوری اسلامی رای دادند و دوباره در سال ۱۳۶۹ به فرموده امام بازنگری در این قانون انجام شد.
حسینی نسب در رابطه با وظیفه شورای نگهبان تصریح کرد: در کشورهای دیگر نام این نهاد شورای فدرال، دادرسی قانون اساسی و غیرهم است، وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی، نظارت بر روند انتخابات و بررسی قوانین و مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی است این شورا قوانینی را که نمایندگان مجلس تصویب می کنند بررسی های لازم مبنی بر اینکه مغایرت با قانون و شرع اسلام نداشته باشند سپس شورای نگهبان دستور لازم الاجرا بودن ان قانون را می دهد.
وی خاطرنشان کرد: شبهه افکنی های بزرگی در آستانه انتخابات پیش می آید، جایگاه ولی فقیه، سپاه پاسداران و جایگاه شورای نگهبان همیشه مورد هجمه دشمن قرار می گیرند لذا این شبهه افکنی ها توسط حقوقدان ها، فقها و علما در کمیسیون ها، پژوهسراها و پایگاه های مستقر در قم بررسی می شود.
حسینی نسب بیان کرد: جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و صیانت از قانون اساسی را دارد شرع و قانون را در کنار هم قرار می دهند و بعد تصمیم گیری می کنند در آستانه انتخابات هستیم لازم است مردم با دقت فراوان و تحقیق های لازم فرد اصلح، شجاع، عادل، توانا و قانون گذار، وعده توخالی ندهد را انتخاب و به مجلس بفرستند.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان در سراسر ایران گرایش و وابستگی سیاسی به هیچ فرد و جناحی ندارد و بر اساس قوانین بی طرفانه عمل می کند اظهار داشت: اگر می خواهیم در اسفند ۹۸ مجلسی کارا آمد، مایه افتخار و در شان و جایگاه جمهوری اسلامی داشته باشیم باید آگاهانه و با تحقیق انتخاب کنیم.
رفسنجان با جمعیت بالغ بر ۳۱۱ هزار نفردر ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد که به اتفاق شهرستان انار یک حوزه انتخابیه را تشکیل و صاحب یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار