ایجاد 173 هزار کیلومتر راه روستایی کشور

کد خبر: ۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 14 August 2015


معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: تا افق 1404 ایجاد 173 هزار کیلومتر راه روستایی کشور در برنامه است.

سیدحسین میرشفیع در حاشیه بازدید از وضعیت راه‌های تالش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: براساس مطالعات جامعی که انجام گرفت، برای راه‌های روستایی کشور تا افق 1404 ایجاد 173 هزار کیلومتر راه روستایی در برنامه است.

وی با بیان اینکه تاکنون 132 هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده است، افزود: 105 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته است.

معاون وزیر، آسفالت 15 هزار کیلومتر راه روستایی بالای 50 خانوار را از نیاز ضروری دانست و ادامه داد: امسال 4 هزار کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 200 میلیارد ریال آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ظرفیت‌های اجرایی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: طبق توافق با پیمانکاران، آنها فعالیت خود را انجام می‌دهند و تا زمانی که اعتبارات اختصاص یابد مطالباتشان را پرداخت می‌کنیم.

میرشفیع با تصریح بر اینکه اکنون اختصاص اعتبارات راه روستایی صفر است، خاطرنشان کرد: هیچ اعتباری اختصاص نیافته و پس از اینکه مقداری وضعیت بودجه بهتر و اعتبارات اختصاص داده شود مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی اختصاص نیافته است، افزود: هنوز مشخص نیست اعتبارات چه مقدار بوده و هیچ پولی به پیمانکاران داده نشده است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات استانی ماده 180 در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعیین می‌شود هنوز جمع‌بندی نشده زیرا یک ردیف ملی داریم که 550 میلیارد تومان این ردیف ملی اعتبار دارد اما در اعتبارات استانی هنوز مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه برای آسفالت مسیر گردشگری تفریحی ییلاقی کیش‌دیبی به سوباتان تالش برنامه‌ریزی شده است، گفت: این پروژه فعال و پیمانکار مستقر شده و دستگاه‌ها در حال کار هستند.

میرشفیع با اشاره به اینکه عملیات خاکی مسیر مذکور سنگین است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا شهریور ماه امسال بخش عمده‌ای از عملیات خاکی این پروژه تکمیل و آسفالت مسیر گردشگری مذکور در نیمه نخست سال آینده اجرایی شود.

وی شاخص وضعیت راه‌های روستایی گیلان نسبت به کشور را متوسط خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده جمعیت گیلان، روستایی و روستاییان مولد و در روستاهای خود پایدار هستند باید توجه ویژه‌ای به راه‌های روستایی آنها داشته باشیم.

معاون وزیر راه بسیاری از راه‌های آسفالته موجود در گیلان را نیاز به مرمت و روکش دانست و متذکر شد: باید حجم سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای روکش آسفالت راه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از راه‌های گیلان ترددهای بیش از حد یک راه روستایی معمولی را دارند، یادآور شد: این راه‌ها نیازمند ارتقای مشخصات هستند.

میر شفیع اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر مناطق روستایی گیلان گردشگری هستند و ترددهای سنگین و معدنی در آنها وجود دارد باید بخش زیادی از راه‌های روستایی استان ارتقای مشخصات یابد.

به گفته وی، 208 کیلومتر راه روستایی در گیلان با هزینه بالغ بر 38 میلیارد تومان آسفالت شده که تا پایان سال جاری به 300 کیلومتر می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار