تا فراموش نکنیم آنکه به ما سیلی زد

نمایشنامه خوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 04 August 2019

تا فراموش نکنیم آنکه به ما سیلی زد

به گزارش خبرنگار تابناک ؛ نمایشنامه خوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و موسسه فرهنگی هنری ثاقب سبز، در راستای ایجاد پیوند میان کتابخوانی و هنر نمایشنامه خوانی در روز شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ ساعت ۱۷ در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

 معصومه حسنی خوانسار گفت: در این برنامه نمایش «تا فراموش نکنیم آنکه به ما سیلی زد» توسط بازیگران موسسه فرهنگی در قالب نمایشنامه خوانی و با حضور تماشاگران بازخوانی شد.

وی تصریح کرد: نمایشنامه مذکور برگرفته از کتاب «در اندرون غوغا» به قلم امیرکرم درباره روایتی شنیدنی از بازمانده‌های عملیات مرصاد است.

خوانساری اذعان کرد: این برنامه از جمله برنامه‌های ترویجی اداره کل کتابخانه‌های عمومی است، که به منظور خوانش نمایشنامه‌های فاخر با اهدافی، چون ترویج و تبلیغ مطالعه، آموزش خواندن و معرفی نمایشنامه‌های مفید و جذاب برگزار می‌گردد. نمایش‌نامه خوانی، خواندن تأثیرگذار یک نمایشنامه، خوانش یک طرح نمایشی است که از طریق قرائت گفتگو‌ها توسط نقش‌خوان‌ها با در دست داشتن متن نمایشنامه و در مقابل تماشاگران با مهارت‌های صدا و فن بیان صورت می‌گیرد تا مخاطب؛ فضا، مکان، زمان نمایش و شخصیت‌ها را تجسم نماید.

گفتنی است کتاب «در اندرون غوغا» به قلم امیرکرم، مجموعه سه جلدی از نمایشنامه‌های مذهبی و انقلابی در ۳۰ سال اخیر است که در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات تلیاب منتشر شد و نمایشنامه‌های آن که در سبک عاشورایی و مینیاتور به نگارش در آمده، پیش از چاپ در نوبت‌های مختلف بر روی صحنه اجرا شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار