روحانی در راه سیستان و بلوچستان/ طی آینده‌ای نزدیک رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان خواهد آمد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام دفتر ریاست جمهوری؛ دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران طی دو الی سه ماه آینده به استان سیستان و بلوچستان سفر می کند.
کد خبر: ۷۷۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 14 August 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه‌ هماهنگی و برنامه ریزی این سفر که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، بیان داشت: فرصت حضور رئیس جمهوری و هیات همراه در استان موقعیتی استثنایی برای استان است و بایستی از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

استاندار تاکید کرد: در این سفر بایستی به منظور تأمین اعتبار ۱۰۰ درصدی مگا پروژه‌های استان از محل منابع ملی و استانی تلاش کنیم و در عین حال پروژه های جدید و اثرگذاری نیز تعریف نماییم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در حال حاضر طرح گازرسانی به شهرستان های استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا می باشد.

احمدعلی موهبتی بیان داشت: در شرایط کنونی که کشور از نظر اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار نیست، بالاترین میزان رشد بودجه مربوط به استان سیستان و بلوچستان می باشد.
وی افزود: طرح واردات دام سبک و سنگین به استان که در گذشته با چالش‌های جدی مواجه بود، با همت مدیران استانی و دستگاه‌های متولی رونق گرفته است.

استاندار یادآور شد: وقتی شرایط اقتصادی کشور با تنگنا مواجه می‌شود، شیب به سمت مرزها شدت می گیرد و تمرکز به مرز منجر به پدیده قاچاق و بی نظمی و هرج و مرج می شود لذا ما باید بتوانیم از این شرایط به خوبی به نفع استان بهره برداری و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه تاکید کرد: در این سفر بنا نیست اشکالات و صورت مسئله را پاک کنیم حتی اگر منجر به تذکر به مدیران استانی هم باشد بایستی نواقص را بیان کنیم تا رفع نقص شود.

موهبتی بیان داشت: در حال حاضر تنها ۴۸ درصد چارت سازمانی ادارات اشغال شده و نیروهای موجود از فشار کاری مضاعف رنج می برند.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران گفت: با شناسایی نواقص و نیازمندی‌های استان پیگیر سفر مقامات وزارتخانه مربوط به استان باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تعطیل شده استان همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: این سفر بایستی هم پروژه های موجود و در دست اجرای استان را شتاب بخشد و هم پروژه‌های جدید و توسعه ای استان را در پی داشته باشد؛ لذا لازم است بستر لازم فراهم تا تصمیمات و پیشنهادات بهتری ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست گفت: طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری این سفر مهم ظرف دو سه ماه آینده انجام می‌شود لذا دستگاه های اجرایی استان پروژه های قابل افتتاح مهم، پروژه های آماده کلنگ زنی و همچنین پیشنهاداتی که هیئت دولت می‌تواند در قالب لایحه به مجلس ارائه کند را جهت جمع بندی و برنامه ریزی به استانداری اعلام نمایند.

علیرضا نورا اظهارداشت: دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران به ۱۱ استان کشور سفر خواهد کرد که در این برنامه استان سیستان و بلوچستان به عنوان چهارمین سفر استانی انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
انشاالله این سری که ریس جمهور محترم تشریف بیارند . مسئولین محترم استان به ایشان یاداوری بکنند سیستان هم جزی از این استان است.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار