شهردار کلانشهر اراک گفت: شهرداریها کانون مدیریت شهری هستند و خدمات این نهاد باید با رضایتمندی بالا از سوی مردم تایید شود.
محمدکریم شفیعی در نشست شورای روابط عمومی شهردرایهای استان مرکزی، افزود: روابط عمومی پل ارتباطی مدیران شهری با مردم است و باید با اطلاع رسانی موثر برنامهها شفافیت و تقویت اعتماد مخاطبان را دنبال کند.
وی اظهار داشت: آمار و اطلاعات منعکس شده به افکار عمومی توسط روابط عمومیها باید برگرفته از واقعیت، شفاف، روشن و به دور از اغراق باشد.
شهردار کلانشهر اراک گفت: روابط عمومیها باید به فناوری نوین مجهز شوند و با بهره گیری هوشمندانه از این امکانات اثرپذیری بالاتری در اطلاع رسانی داشته و زمینه ارتباط دو سویه برای نظارت مردمی را گستردهتر کنند.
شفیعی افزود: ۴۵۰ خدمت در طول شبانه روز توسط شهرداریها ارایه میشود و تلاش مدیریت شهری اراک بر این است که بهترین خدمات به مردم داده شود.
وی اظهار داشت: حذف سرعت گیر و نهضت آسفالت در شهر اراک از جمله خدماتی است که به شهروندان ارایه شده و این برنامه بر مبنای خواست مردم به اجرا درآمده و دامنه رضایت مندی موثری نیز داشته است.
شهردار کلانشهر اراک گفت: لازم است قبل از اجرای طرحهای عمرانی در سطح شهر از مردم ساکن آن منطقه نظرخواهی و برای مردم و با مردم در راستای امور گام برداشته شود.
شفیعی افزود: بهره گیری از تجربه سایر بخشها از انجام دوباره کاری و صرف هزینههای گزاف جلوگیری میکند.
وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه عیان به مردم اراک این فرصت را داده است تا شفافیت در انجام امور مربوط به مدیریت شهری و همچنین اعتماد سازی اجتماعی صورت گیرد.
شفیعی، مبارزه با فساد، کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت و تسریع در انجام امور را از اهداف مهم طراحی این سامانه عنوان کرد.
وی اظهار داشت: محتوای قابل بارگذاری در این سامانه شامل تمامی اطلاعات شهرداری، اعم از طرح جامع و تفضیلی، قراردادهای کلان و متوسط، اطلاعات شهرسازی، بودجه، طرحهای عمرانی، مناقصات، مزایده ها، اطلاعات مدیران، کارکنان، مشاوران، پیمانکاران، تغییر کاربری املاک و اراضی، فروش تراکم مازاد است.