اولین نشست کتابخوان در یزد موفق بود

سلسله نشست‌های "کتا‍‌ب‌خوان" به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 17 August 2015
به گزارش تابناک یزدبه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در ابتدای این جلسه "رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه این نشست، بیست و چهارمین نشست استانی طرح ملی کتابخوان است و همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود، اظهار داشت: سلسله نشست‌های "کتا‍‌ب‌خوان" به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.
وی افزود: در این طرح، کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان کتابخوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.
دوست فاطمی‌ها بیان داشت: در این جلسات که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را در مدت زمان معین‌شده برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.  
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در کنار برگزاری نشست‌های شهرستانی طرح کتاب‌خوان در همه شهرستان‌ها، ادامه نشست‌های استانی کتاب‌خوان در یزد، روز‌های هفتم هرماه در مرکز استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این نشست‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد به آدرس www.yazdpl.ir مراجعه کنند.
وی در پایان از اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، به دلیل حضور در این نشست قدردانی کرد.
در ادامه این نشست، 12 تن از کتابداران، نویسندگان و اعضای فعال کتابخانه‌ها به ارائه مطالب خود در قالب معرفی کتاب پرداختند.
"محسن رحیمی"، "غلامرضا ابراهیمی"، "یاسمن پاگردکار"، "فرزانه جعفری‌زاده"، "سکینه زارع" و "محسن کارگر"، از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان، "محمدعلی مورکیان" و "محمدحسین بهرامی" از اعضای فعال کتابخانه‌ها، "مهدی قاضی‌نسب" و "بی‌بی سعیده حسینی‌زاده" مهرجردی از نویسندگان یزدی، "سیدمحمد رستگاری" کارمند اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و "حسین پایه‌دار" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان، 12 نفری بودند که کتاب‌های موردعلاقه خود را با سایر کتاب‌دوستان یزدی به اشتراک‌ گذاشتند.
در پایان نخستین نشست کتاب‌خوان استان نیز از ارائه دهندگان معرفی کتاب در نشست اول، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
گفتنی است، دومین نشست کتاب‌خوان استان نیز روز شنبه 7 شهریورماه در شهرستان یزد برگزار می‌شود.





اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار