توسط سه وطن دوست نمینی انجام شد

اهداء 37 قلم شیء تاریخی با قدمت هزار ساله به موزه نمین

سه تن از دوستداران میراث فرهنگی، با اهداء اشیاء و اسناد تاریخی خود به موزه شهرستان نمین نشان دادند که به تاریخ و فرهنگ تمدنی خود می بالند و احترام می گذارند. آنها 7 قلم شیء تاریخی با قدمت هزار ساله به موزه نمین اهدا کردند.
کد خبر: ۷۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 18 August 2015

دوستداران میراث فرهنگی شهر نمین 37 قلم شیء و سند تاریخی خود را با قدمت چند هزار ساله به موزه این شهرستان اهداء کردند.

به گزارش تابناک اردبیل، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی شهرستان نمین با بیان این مطلب گفت: سه تن از وطن دوستان نمینی، با اهداء اشیاء و اسناد تاریخی خود به موزه شهرستان نمین نشان دادند که به تاریخ و فرهنگ تمدنی خود می بالند و احترام می گذارند.

منوچهر نوروزوند اضافه کرد: اين اشياء و اسناد تاریخی توسط چند شهروند دوستدار ميراث فرهنگي به تعداد 37 قلم از جنس مفرغ و آلیاژ فلزی دیگر شامل دستبند، پلاک، خلخال، پیکان، دهنه اسب متعلق به دوران مفرغ با قدمت چند هزار ساله، یک سند به عنوان حکم کدخدایی روستا متعلق به دوره قاجار و یک تابلو عکس قدیمی از رجال نمین برای نمایش به موزه شهر نمین اهداء کردند.

وی با بیان اینکه گاهی تعمق و مرور در پیشینه تمدنی خود برای هرکسی بی ثمر نیست چه بسا که با شناخت و آگاهی از گذشته می توان راه پیشرویمان را روشن تر ترسیم کنیم، افزود: کسانی هستند که با یک حرکت کوچک و رفتار مناسب ضمن الگو و مقدمه کارهای بزرگ شدن، حامل پیامی مهم و مؤثر درحفاظت و حراست از میراث فرهنگی می شوند.

به گفته این مقام مسئول؛ امیدوار هستیم تخریب کنندگان آثار تاریخی اینگونه رفتار را سرمشق قرار داده و آگاهی لازم در این زمینه را کسب کنند تا از نابودی مواریث فرهنگی تاریخی جلوگیری و موجب اعتلاء فرهنگ و تاریخ خود باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار