سپاه فتح به مقابله با کرونا می رود

کد خبر: ۸۲۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 25 February 2020
سردار خرمدل در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از تدابیر سپاه فتح در پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فارس از یاسوج، سردار حمید خرمدل در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از تدابیر سپاه فتح در پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد و گفت: دیروز با فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص ویروس کرونا جلسه‌ای داشتیم که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه این بیماری دغدغه همه شده است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرارگاه پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قرارگاه پدافند زیستی طراحی شده که ریاست این قرارگاه به عهده استاندار و جانشینی فرمانده سپاه فتح است.
وی بیان کرد: از یک ماه پیش ابلاغیه‌هایی راجع به سپاه، پادگان‌های آموزشی و نظامی ارسال شده و تدابیر لازم اندیشیده شد اما فکر نمی‌کردیم اگر مواردی در کشور مشاهده شود تا این میزان مردم دچار استرس شوند که بخشی از داخل بود و بخشی از این التهاب‌ها از خارج کشور مدیریت می‌شود لذا ضرورت دارد قرارگاه زیستی استان تشکیل و هفته‌ای یک جلسه داشته باشد.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال وقوع سیلاب گفت: در این خصوص هر چه امکانات مهندسی و نیروی انسانی سپاه دارد در خدمت مجموعه استان خواهد بود اما در زمینه ویروس کرونا که التهاب ایجاد کرده چندین نکته باید مورد توجه باشد.
سردار خرمدل ادامه داد: تا روزی که این موضوع و دغدغه مردم رفع نشود هفته‌ای یکبار جلسات قرارگاه زیستی تشکیل و کمیته‌ها بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت گزارش ارائه دهند،همچنین سخنگوی ثابتی از دانشگاه علوم پزشکی در تایم مشخصی در خبر صدا و سیما آخرین گزارشات در خصوص این بیماری را ارائه دهد.
فرمانده سپاه فتح ادامه داد: از مجموعه فضای مجازی سپاه خواستیم در جهت آرامش‌بخشی به مردم و اطلاع‌رسانی به آنها تولید محتوا کنند که همین پیشنهاد را برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیز داریم.
وی به تدابیر اتخاذ شده برای مردم استان در دورترین نقاط اشاره کرد و بیان داشت: بسیج جامعه پزشکی این آمادگی را دارد که در دورترین مناطق استان خدمات ارائه کند، ضمن اینکه اگر مواردی در استان مشاهده و کار به قرنطیه کشیده شد سپاه اردوگاهی برای این مورد آماده دارد که در اختیار قرار می‌گیرد.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی سپاه برای استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی کننده در تمام سطح استان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه روانی وارد شود و کاری انجام دهد.
سردار خرمدل با اشاره به کمبودها و مشکلات توزیع ماسک، ژل شست و شو، مواد  الکلی ضدعفونی کننده و لباس مخصوص گفت: این مورد را می‌توانیم از استان اصفهان تامین کنیم.
وی پیشنهاد لغو یا مدیریت مرخصی‌های مراکز درمانی را ارائه کرد و گفت:  نیروی انتظامی این مدت در کنار مجموعه دانشگاه و در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند.
وی همچنین خواستار ساماندهی پزشکان شد و گفت: با تدابیر دانشگاه علوم پزشکی پزشکان در ادارات حضور یافته و برای کاهش التهاب لازم توضیحات ارائه دهد.
سردار خرمدل نسبت به تهیه بروشور تاکید و خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه فرصتی مناسب برای اطلاع‌رسانی پیشگیری از این بیماری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار