افتتاح پایگاه ملی نوشیجان

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: پایگاه ملی نوشیجان با حضور مدیر‌کل دفتر پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۸۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 27 August 2015
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: پایگاه ملی نوشیجان با حضور مدیر‌کل دفتر پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.

به گزارش تسنیم؛علی خاکسار اظهار داشت: پایگاه‌ها تشکیلات فنی و تخصصی هستند که در کنار آثار و جاذبه‌های خاص تاریخی ایجاد می‌شوند و از جمله امتیازات انتصاب مدیر پایگاه توسط معاون میراث فرهنگی کشور، اجرای سیستم‌های سازمانی در زمینه حفاظت، مرمت واحیای آثار است.

وی افزود: ساماندهی، معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با هماهنگی اداره کل پایگاه‌های و زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور و اختصاص بودجه و ردیف ملی به صورت سالانه به پروژه از دیگر امتیازات پایگاه است.

خاکسار تصریح کرد: نوشیجان یکی از آثار شاخص دوره ماد در استان همدان و قدیمی‌ترین الگوهای معماری ایرانی است که بر فراز تپه‌ای طبیعی قرار گرفته و از نظر مطالعاتی و تاریخ معماری و هنر ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به منظور حفاظت، مرمت، ساماندهی و پژوهش‌های مورد نیاز، از سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد ساختمان پایگاه پژوهشی، استقرار نیروهای ساماندهی، اصلاح مرمت‌های اضطراری در پوشش حفاظتی و بنا ایجاد شده و تداوم دارد.

خاکسار با اشاره به اینکه از همان زمان پیگیری برای ایجاد پایگاه ملی انجام گرفت لیکن موفق به اخذ مجوز نشدیم، اظهار داشت: سرانجام امسال این مجوز گرفته شد و همزمان با سفر هیئت دولت نیز در مراسمی پایگاه نوشیجان افتتاح شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار