تاسیس مدارس تیز هوشان در اسد آباد

فرماندار اسد آباد با اشاره به وجود دانش‌ آموزان نخبه علمی در شهرستان از مسئولان استان خواست با ایجاد مدارس تیز هوشان زمینه ادامه تحصیل آنان را در این ‌گونه مدارس فراهم کنند.
کد خبر: ۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 28 February 2015

ایجاد مدارس تیز هوشان در اسد آباد

فرماندار اسد آباد با اشاره به وجود دانش‌ آموزان نخبه علمی در شهرستان از مسئولان استان خواست با ایجاد مدارس تیز هوشان زمینه ادامه تحصیل آنان را در این ‌گونه مدارس فراهم کنند.

به گزارش فارس : مسعود بکایی ب در جشن ستارگان نخبه علمی، فرهنگی و  هنری شهرستان اسد آباد، با اشاره به کمبود امکانات در 36 سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان در 36 سال گذشته با 30 هزار نفر جمعیت تنها سه مدرسه متوسطه داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج دانشگاه دولتی و غیردولتی با 5 هزار دانشجو در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم این قشر دانشجو و دانش ‌آموز نخبه بتوانند نقش مهمی را در امور آموزشی، علمی و فرهنگی شهرستان ایفا کنند.

فرماندار اسد آباد با اشاره به اینکه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات به موقع و ایجاد امکانات آموزشی، این شهرستان فرصت ‌های زیادی را از دست داده است، گفت: متأسفانه روستاهای اسد آباد از امکانات آموزشی محدودی بهره‌مند هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در مقایسه با مرکز استان و کشور محرومیت‌ های زیادی دارد که می‌ طلبد با اصلاح این نابرابری ‌ها، فرصت ‌های جدیدی را در شهرستان ایجاد کنیم.

بکایی بر ایجاد انگیزه در بین نخبگان شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به استعدادهای درخشانی که در سطح روستاها وجود دارد، می‌ طلبد امکانات بهتر و بیشتری در این مناطق ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه انتظارات شهرهای کوچک از اداره‌ کل آموزش و پرورش بسیار فراتر است، افزود: باید مسئولان استان در راستای ارتقا و کیفیت‌ بخشی آموزشی در  روستاها بیشتر توجه و اهتمام داشته باشند.

فرماندار اسد آباد با بیان اینکه نوسازی مدارسی که با سن فیزیکی بالای 25 سال هستند، در اولویت ‌های اداره ‌کل نوسازی قرار گیرد، افزود: امور رفاهی فرهنگیانی که در سطح روستاها خدمت می کنند، بیشتر مورد توجه باشد.

وی ایجاد مدارس تیز هوشان در اسد آباد را یک ضرورت خواند و از مسئولان استانی خواست زمینه‌ ای را فراهم کنند این شهرستان نیز از وجود مدارس دخترانه و پسرانه تیزهوشان بهره‌مند شوند.

بکایی افزود: وجود مدارس تیز هوشان در شهرستان می‌ تواند در راستای تحصیل افراد و استعدادهای درخشان نقش مؤثری داشته باشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار