معاون استاندار ایلام:

افزایش اعتبارات عمرانی استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به نوسانات بازار و کاهش بی سابقه قیمت نفت، درآمدهای دولت در دو سال گذشته بشدت کاهش یافت اما با این وجود تخصیص اعتبارهای عمرانی رشد بهتر و مناسب تری نسبت به سنوات گذشته داشت.
کد خبر: ۸۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 29 August 2015
شاپور پولادی روز شنبه به مناسبت هفته دولت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته میانگین کشوری تخصیص اعتبارهای عمرانی به 70 درصد افزایش یافت که این میزان نشان از توجه دولت به این بخش دارد.
وی میانگین کشوری تخصیص اعتبارهای عمرانی در سال 92 را 60 درصد اعلام کرد و افزود: این میانگین در سال های 90 و 91 حتی به 22 درصد هم کاهش یافته بود.
پولادی با بیان اینکه سال گذشته در یک اقدام بی سابقه 100 درصد اعتبارات عمرانی از محل منابع ملی و 80 درصد از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان ایلام تخصیص یافت، ادامه داد: این مهم نشان دهنده نظم و برنامه ریزی تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته با تثبیت بازار و ثبات قیمت های داخلی و ارزی، جو روانی امیدوار کننده ای بین مردم، سرمایه گذاران و صنعتگران ایجاد کرد.
به گفته وی، در این دوره نوسانات و التهاب های گذشته بازار گرفته شد و بسیاری از شاخص های اقتصادی کشور روند رو به رشد و صعودی در پیش گرفت.
وی یادآور شد: در زمان آغاز بکار دولت، بر اساس آمارهای رسمی رشد اقتصادی کشور منفی 5.7 درصد، تورم 40 درصد و میانگین بیکاری در کشور 20 درصد بود اما با عملکرد مناسب دولت یازدهم، اکنون شاهد رشد اقتصادی سه درصدی در کشور هستیم و با وجود تحریم ها و محدودیت های اقتصادی، نرخ تورم به کمتر از 15 درصد کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری نیز بهتر از گذشته شده است.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: دولت در این دو سال موفق شد آهنگ رشد افزایش قیمت ها را کند کرده و از افزایش لحظه ای، ساعتی و روزانه قیمت کالاهای اساسی مردم جلوگیری کند.
پولادی با بیان اینکه در یکسری تعاریف بین مردم و مسوولان به فصل مشترک و تعریف یکسان نرسیده ایم، افزود: وقتی اعلام می شود نرخ تورم کاهش یافته به این معناست که سرعت افزایش قیمت ها کاهش یافته اما مردم توقع دارند قیمت ها کاهش پیدا کند به همین دلیل ممکن است نقدهایی در جامعه باشد.
وی ادامه داد: در سال های 90 و 91 رشد افزایش قیمت مسکن 100 برابر شد اما اکنون در طول سال افزایش قیمت مسکن به 10 درصد هم نرسیده و در سال 93 و 94 در برخی نقاط کشور کاهش قیمت ها را هم شاهد بوده ایم.
پولادی اظهار کرد: در موضوع ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نیز چون این معضل ریشه در گذشته دارد و در یک یا دو سال قابل حل شدن نیست اما دولت در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام داده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار