نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

مصرف کالای خارجی به تولید ملی ضربه می‌زند

نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخی ناآگاهانه با مصرف کالای خارجی آینده کشور را در معرض خطر قرار داده‌اند و این در حالی است که مصرف کالای خارجی تنها به تولید ملی ضربه می‌زند.
کد خبر: ۸۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 30 August 2015
محمد صادق افراسیابی در همایش اندیشه‌های آسمانی که در محل تربیت معلم شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه قاچاق کالا فرمایشاتی ارائه کرده‌اند اما متاسفانه باید گفت از اهمیت آن غفلت کرده‌ایم.

وی خطاب به جمع فعالان کانون‌های مساجد سراسر کشور، بیان کرد: وجود شما در این شرایط تهاجم فرهنگی برکت است و سرمایه‌های عظیم جهان اسلام شما هستید لذا رهبری در سال 1381 این فرمان را دادند که گسترش پدیده قاچاق خطر بزرگی است و باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و همه دستگاه‌های مرتبط با پدیده قاچاق واجب است که سهم خود را در مبارزه با آن نشان دهند.

وی در ادامه تاکیدات رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند یک نکته دیگری که بیشتر مطرح می‌شود مصرف کالای داخلی است و باید شرایط گونه‌ای شود که مردم این کالا را مصرف کنند و سراغ محصولات خارجی نروند طوری که متعصبانه ملت ایران آن را مصرف کنند، زیرا لذا مصرف کالای خارجی تنها به تولید ملی ضربه می‌زند.

افراسیابی با اشاره به وجود عده‌ای که مانع استفاده مردم از جنس ایرانی هستند، عنوان کرد: باید گفت برخی ناآگاهانه با مصرف کالای خارجی آینده کشور را در معرض خطر قرار دادند، لذا در حوزه اشتغال تنها اگر این مبلغ از کشور خارج نمی‌شد تمام مشکلات به‌ویژه مشکل جوانان بر طرف می‌شد.

نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: بررسی کرده‌ایم ریشه برخی از مسائل در خرید کالاهای خارجی است به طوری که در حوزه‌های مختلف ضربات مهلکی خورده‌ایم و حتی می‌توان گفت این رویه نشات گرفته از تهاجم فرهنگی است که از سوی دشمن به کشور تحمیل شده است.

در ادامه این همایش رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: نماز واجبی است که بر اساس آن مسجد تعریف شد و همچنین واجبی است که هنگام ورود نبی اکرم که بهترین زمان حاکمیت ایشان بود تعریف شد و نخستین حرکت ساخت مسجد به دست پیامبر(ص) بود.

حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل افزود: نماز آنقدر مهم است که محور تبلیغی همه انبیاء بوده است و حتی هنگام ظهور حضرت حجت ایشان از نماز کمک می‌گیرد تا جامعه را دگرگون کند.

وی عنوان کرد: انسان سه دشمن نفس عماره، دنیا و شیطان را دارد با این نگرش راهکار رهایی از این دشمنان را خداوند به وسیله نماز تعریف کرده است و می‌فرماید نماز تمام زندگی است.

رئیس مرکز تخصصی نماز تاکید کرد: باید جامعه این دغدغه را پیدا کند که نماز را اقامه کند، امید دادن یکی از دلایل دعوت جامعه به نماز است، مهم‌ترین دلیلی که سبب می‌شود انسان به جایی نرسد ناامیدی است اما انسان امیدوار پرتلاش است.

وی با تاکید بر اینکه عبادت از سیره‌های زندگی امام راحل بود، یادآور شد: اگر کسی مانند امام راحل هر روز عبادت نمی‌کرد انقلاب نمی‌توانست رشد کند، انسان تا زمانی که خودش را آزاد نکند نمی‌تواند اثرگذار باشد چرا که تمام تمدن غرب خودگرایی و تمدن اسلام خداگرایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار